اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تعداد سالمندان و کودکان برابر می‌شود/ مردان و زنان در آذربایجان چقدر زندگی می‌کنند

مدیر گروه سلامت جمعیت خانواده مرکز بهداشت آذربایجان‌‌شرقی گفت: میانگین طول عمر در مردان ۷۴ سال و زنان ۷۶ سال است.

تعداد سالمندان و کودکان برابر می‌شود/ مردان و زنان در آذربایجان چقدر زندگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ناصر رهبر با بیان اینکه میانگین طول عمر در مردان ۷۴ سال و زنان ۷۶ سال است، اظهار داشت: کانون دوستدار سلامت، برای اولین بار در آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شد و در حال حاضر ۲۰ کانون در سطح استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در کل دنیا جمعیت سالمندی رو به افزایش بوده ولی شیب ملایم دارد؛ در حالی‌ که در کشور ما جمعیت سالمندی با شیب تندی افزایش می‌یابد؛ از این رو باید از الان آمادگی‌های لازم را داشته و امکانات لازم را ایجاد کنیم.

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت آذربایجان‌‌شرقی  در این مراسم بیان داشت: طی ۲۵ سال آینده جمعیت سالمندان و کودکان برابر می‌شود که هزینه‌های سالمندان به مراتب بیشتر از کودکان است و ضروریست که از اکنون به فکر فراهم کردن امکانات برای هرم سنی سالمندی کشور باشیم.
 
وی اضافه کرد: در دهه ۶۰ هرم جمعیتی کشور بسیار عالی بوده و جمعیت کودکان بالا بود؛ در واقع بالا بودن جمعیت کودکان به این معنی است که نیروهای مولد یک کشور بسیار بالا بوده و دارای دانشگاه‌ها و کارخانجات فعال است.
 
رهبر ادامه داد: امروزه تأخیر در امر ازدواج، عدم تمایل به فرزند آوری و تمایل به تک فرزندی در جامعه بسیار افزایش یافته است که این امر منجر شده تا قاعده هرمی ما کوچک‌تر می‌شود و جمعیت سالمندان افزایش یافته و به نوعی می‌توان گفت سونامی سالمندی در راه است.
 
مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده مرکز بهداشت آذربایجان‌‌شرقی تامین حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی و معنوی، بهره‌مندی از کیفیت زندگی بهتر، تداوم حضور و مشارکت موثر در جامعه، تقویت روحی خودباوری و اعتماد به نفس و تفاهم، انتقال تجارب و مهارت حل مسائل و مشکلات و ارائه مراقبت‌ها و آموزش‌های لازم از اهداف کانون دوستدار سلامت ( شهروند ارشد) عنوان کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول