اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر سابق آمریکا در اوکراین: به دلیل فشارهای ترامپ برکنار شدم

سفیر سابق آمریکا در اوکراین در جلسه استماع کنگره گفت که ترامپ به وزارت امور خارجه فشار وارد کرد تا مرا برکنار کنند.

سفیر سابق آمریکا در اوکراین: به دلیل فشارهای ترامپ برکنار شدم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «ماری یووانوویچ» سفیر سابق آمریکا در اوکراین روز جمعه گفت که وی پست خود را به دلیل ادعاهای غلط و بی اساس افرادی که آشکارا انگیزه‌های سوال برانگیزی داشتند از دست داده است.

وی در ابتدای یک جلسه استماع در مجلس نمایندگان آمریکا گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا وزارت امور خارجه را برای برکناری وی تحت فشار قرار داده بود اگر چه مافوق‌های وی معتقد بودند که وی هیچ چیز اشتباهی مرتکب نشده است.

ترامپ ۲۰ می ۲۰۱۹ (مصادف با ۲۳ اردیبهشت‌ماه) سفیر سابق آمریکا در اوکراین را از این سمت برکنار کرد. در آن زمان گزارش شده بود «ماری یووانوویچ» منصوب دولت قبلی آمریکا بوده و از دموکرات‌ها حمایت می‌کرده است. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده ترامپ دستور اخراج او را بعد از آن صادر کرده که برخی از متعمدانش از جمله «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ به او گفته‌اند که یووانوویچ وجهه او را در خارج از کشور تخریب می‌کند و در تلاش‌ها برای تحقیق از جو بایدن، مانع‌تراشی می‌کند. 

مسئله برکناری یووانویچ اکنون یکی از مسائل اساسی تحقیقات قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح دونالد ترامپ، بعد از جنجال‌های ایجادشده بر سر گفت‌وگوی تلفنی او با رئیس‌جمهور اوکراین است. (جزئیات بیشتر)

گفته می‌شود ترامپ در این تماس تلفنی در روز ۲۵ جولای (سوم مهرماه) او را برای تحقیقات فساد از کسب و کار خانوادگی جو بایدن تحت فشار قرار داده است.

افشاگری که گفته می‌شود یک افسر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) است با تنظیم شکوائیه‌ای علیه ترامپ او را به سوءاستفاده از قدرت، استفاده از امکانات دولت برای پیشبرد اهداف شخصی و دعوت از یک کشور خارجی جهت دخالت در مسائل داخلی آمریکا متهم کرده است. 

در این شکوائیه از اخراج خانم یانوویچ به عنوان یک حادثه از سلسله حوادثی یاد شده که مسیر را برای سوءاستفاده ترامپ از قدرت هموار کرده است.  

ترامپ به جنجال‌های برپاشده بر سر این تماس تلفنی واکنش متفاوتی نسبت به سایر جنجال‌ها نشان نداده. او تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود را «بی‌نقص» و اتهامات مطرح‌شده علیه خودش را «ساختگی» و توطئه دموکرات‌ها توصیف کرده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول