اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نظارت بر کشتار ۹ میلیون و ۷۴۱ هزار قطعه طیور در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: کارشناسان این اداره کل بر کشتار ۹ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۱۱۵ قطعه طیور در سال‌جاری نظارت کرده‌اند.

نظارت بر کشتار ۹ میلیون و ۷۴۱ هزار قطعه طیور در زنجان

محمد باقر حاج کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کنترل و نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌های زنجان به صورت مستمر توسط دامپزشکی انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه در سال‌جاری بر کشتار ۹ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۱۱۵ طیور نظارت شده است، افزود: وزن لاشه‌های سالم این کشتارها ۲۲ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۸۵۴ کیلوگرم گزارش شده است.

وی با بیان اینکه تعداد لاشه‌های ضبطی کشتار طیور در سال‌جاری ۶۹ هزار و 614 قطعه بوده است، خاطر نشان کرد: وزن این لاشه‌ها ۱۳۰ هزار و ۸۰۵ کیلوگرم بوده است.

حاج کاظمی با بیان اینکه در سال‌جاری ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۵۶۴ اندام طیور ذبح شده در زنجان ضبط شده است، ادامه داد: وزن این اندام‌ها ۱۵۹ هزار و ۸۶۷ کیلوگرم است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۶۸۸ رأس گوسفند در سال‌جاری در زنجان کشتار شده است، عنوان کرد: وزن لاشه‌های سالم ۲۵۴ هزار و ۵۹۷ کیلوگرم است.

وی ادامه داد: وزن لاشه‌های ضبطی کشتار طیور در سال‌جاری ۲ هزار و ۳۷۰ کیلوگرم و یک هزار و ۲۸ کیلوگرم وزن اندام‌های ضبط شده است.

 

*کشتار ۶ هزار و ۶۸۹ رأس گاو و گوساله در زنجان

حاج کاظمی از کشتار یک هزار و ۶۶۷ رأس بز در زنجان در سال‌جاری خبر داد و گفت: وزن لاشه‌های سالم کشتارها ۳۰ هزار و ۱۴۵ کیلوگرم، وزن لاشه‌های ضبطی ۲۹ کیلوگرم و یک هزار و ۲۸ کیلوگرم وزن اندام‌های ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به کشتار ۶ هزار و ۶۸۹ رأس گاو و گوساله در زنجان طی سال‌جاری بیان کرد: یک میلیون و ۵۵۱ هزار و ۳۴۸ کیلوگرم وزن لاشه‌های سالم، ۱۶ هزار و ۲۳۴ کیلوگرم وزن لاشه‌های ضبطی و ۱۵ هزار و ۸۴ کیلوگرم وزن اندام‌های ضبطی کشتار گاو و گوساله در ۶ ماهه نخست سال‌جاری است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول