اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

فرزام: قایقرانان اعزامی از فیلترهای زیادی رد شده‌اند/ هدف ما کسب سهمیه بوده است

سرمربی تیم ملی روئینگ ایران گفت: ما برای انتخاب قایقرانان به مسابقات قهرمانی آسیا سخت‌گیرانه عمل کردیم و ورزشکاران ما از فیلترهای زیادی رد شده‌اند.

فرزام: قایقرانان اعزامی از فیلترهای زیادی رد شده‌اند/ هدف ما کسب سهمیه بوده است

افشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره شرایط ملی‌پوشان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که از چند روز دیگر در کره آغاز می‌شود، اظهار داشت: ما در مجموع 7 ماه فرصت داشتیم تا برای مسابقات آماده شویم، فشرده کار کردیم و روال فنی تیم خوب بوده است یک هفته هم فرصت داریم تا آخرین تمرینات فنی را انجام داده و با آمادگی کامل راهی مسابقات شویم.

وی درباره ترکیب تیم ملی ایران برای این مسابقات خاطرنشان کرد: شاید سختگیرانه عمل کردیم، ما از بین 12 نفر با رکوردگیری زیاد 5 نفر را برای قایق‌های مختلف انتخاب کردیم که ترکیبی از جوانان و بزرگسالان را در این تیم داریم. از 7 ماه پیش هدف اصلی ما برای سهمیه المپیک بوده که 90 درصد به آن رسیده‌ایم امیدوارم در این مسابقات به صورت عملی نشان دهیم که چقدر در بخش مردان برای کسب سهمیه المپیک شانس داریم.

سرمربی تیم ملی روئینگ ایران در پاسخ به این سؤال که شما با تیم بانوان مدال‌های زیادی کسب کرده‌اید، حالا این نگاه روی شما است که در بخش مردان هم افتخارآفرینی کنید، تصریح کرد: آخرین باری که با پسران کار کردم سال 2013 بود. در این مسابقات نخستین مدال طلا را گرفتیم که عاقل حبیبیان اولین مدالش را با من گرفت. بعد از آن فرصتی نبود تا من با مردان کار کنم  اما بعد از مدتی فدراسیون تصمیم گرفت هدایت مردان را دوباره بر عهده بگیرم. این چالش بزرگی می‌توانست برای من باشد اما وقتی قبول کردم با اراده بودم تا بعد از جاکارتا کار مثبتی انجام دهیم.

فرزام ادامه داد: تیم خوبی داریم آنها کاری که خواستند و در توانشان بود انجام دادند،‌حس خوبی بود خوشحال هستم که در این چند ماه با این قایقرانان کار کردم. همه چیز مثبت است امیدوارم نتایج هم در مسابقات قهرمانی آسیا خوب باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اعزام کم‌ تعداد قایقرانان به مسابقات قهرمانی آسیا به خاطر شرایط مالی فدراسیون است، یادآور شد: در ابتدای صحبت‌هایم گفتم که ما سختگیرانه عمل کردیم یک بخشی از آن مربوط به بحث مالی است. کسانی که حذف شدند نفرات خوبی بودند و من به راحتی نمی‌توانستم آنها را کنار بگذارم. شاید بین مدال برنز و رتبه چهارمی 50، 50 تردید داشتم اما سعی کردم ریسک را کمتر کنم. 5 نفری که انتخاب شدند از فیلترهای زیادی رد شده‌اند. سعی کردم موادی که قرار است در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنیم کمتر از سال 2017 نباشد.

سرمربی تیم ملی روئینگ ایران درباره مشکلات قایق و پارو تصریح کرد: قایق‌های خریداری شده هنوز نرسیده است، بزرگ‌ترین مشکل ما قایق 4 نفره بود چرا که با میانگین وزن بچه‌ها هماهنگ نیست و آنها اذیت می‌شوند. البته قبلاً یک قایقی بوده باید بعد از مسابقات ببینیم چه بلایی سرش آمده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول