اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آخرین جزئیات غرق شدن کودک 10 ساله در گرگان

کودک 10 ساله عصر دیروز بر اثر غرق شدگی در استخر شهید لولایی گرگان جان خود را از دست داد.

آخرین جزئیات غرق شدن کودک 10 ساله در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حوالی ساعت 17 روز گذشته یک کودک 10 ساله بر اثر غرق شدن در استخر شهید لولایی گرگان جان خود را از دست داد.

این کودک اهل گنبدکاووس است که همراه یکی از اعضای خانواده‌اش به گرگان آمده بود و همراه بستگانش در روز حادثه به این استخر آمد.

بر اساس اظهارات اطرافیان خانواده این کودک و افراد مطلع از حادثه، در حالی که بستگان کودک از استخر خارج شده و قصد حرکت به سمت رختکن استخر را داشتند متوجه شدند وی از استخر خارج نشده که ناگهان متوجه غرق شدن کودک شدند.

با وجود حضور سریع اورژانس در محل حادثه و انتقال وی به بیمارستان اما کودک جان خود را از دست داد.

* اظهارات متناقض شاهدان از حادثه

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در پاسخ به این سوال که شاهدان حادثه معتقد بودن نجات غرق مستقر در استخر کوتاهی کرده و توجهی به این حادثه نداشته، گفت: در حال حاضر جسد در اختیار پزشکی قانونی است.

علی‌اکبر مبشری تاکید کرد: ما منتظر نظر کارشناسی پزشکی قانونی هستیم و هنوز نمی‌توان به صورت قطعی گفت که اصلی مرگ این کودک غرق شدگی بوده یا علت دیگری داشته است.

وی اضافه کرد: براساس تحقیقاتی که صورت گرفته، اظهارات شاهدان و مطالب ثبت شده متناقض است و باید ببینیم نظر قطعی پزشکی قانونی در خصوص این حادثه چیست.

* الزام فعال بودن حداقل 3 نجات غریق در هر سانس

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان گلستان تصریح کرد: نکته مهم دیگری که در این حادثه مورد توجه است و ما بارها بر آن تاکید کرده‌ایم این است که خانواده‌ها نباید نسبت به مسوولیتی که برابر فرزندان خود دارند غافل شوند.

مبشری گفت: اینکه نجات غرق باید با هوشیاری کامل در محل به انجام وظیفه بپردازد را منکر نمی‌شویم اما خانواده‌ها نیز باید با مسوولیت‌پذیری بیشتری مراقب فرزندان خود باشند.

وی در پاسخ به این سوال که این استخر باید چند نجات غرق فعال در هر سانس داشته باشد گفت: بر اساس قانون و استاندارد لازم سه غریق نجات باید در هر سانس کنار استخر فعال باشند.

لازم به ذکر است در حال حاضر جسد کودک در اختیار پزشکی قانونی است و پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان نشان داد که کارشناسان پزشکی قانونی هنوز معاینه جسد را آغاز نکرده و تا ساعاتی دیگر انجام معاینه و نمونه‌برداری لازم از جسد انجام خواهد شد و پس از آن جسد به خانواده کودک تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول