اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حمایت از ۱۳۰ کودک معلول در مهدهای کودک/توزیع ۹۶۰۰ غذای گرم در حاشیه مهدها

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران گفت: ۱۳۰ کودک معلول در مهدهای کودک مازندران از خدمات آموزشی و فرهنگی بهره می‌گیرند.

حمایت از ۱۳۰ کودک معلول در مهدهای کودک/توزیع ۹۶۰۰ غذای گرم در حاشیه مهدها

وحید حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، با اشاره به اینکه ۱۳۰ کودک معلول در مهدهای کودک بهزیستی مازندران تحت حمایت اجتماعی و آموزش قرار دارند، اظهار کرد: رویکرد بهزیستی در مهدکودک‌ها مرکز محور نیست بلکه کودک و خانواده محور است، معتقدیم اگر می‌خواهیم آینده را بسازیم باید برای کودکان سرمایه‌گذاری کرد، چون کودکان امروز شهروندان فردای جامعه هستند و تربیت و پرورش درست کودک در همه ابعاد اجتماعی و فرهنگی و تحصیلی رشد و تعالی یک جامعه را در آینده تضمین می‌کند و موجب سلامت اجتماعی می‌شود.

وی بیان کرد: اگر از تربیت کودکان غفلت کنیم موجب انحرافات اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود و امروز ریشه اصلی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در تربیت نادرست کودکان بوده است.

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران افزود: کودکان به دلیل شرایط جسمی و روحی خاصی که دارند نیازمند حمایت و مراقبت ویژه هستند و از حقوقی برخوردارند که خانواده و نهادهای اجرایی برای حمایت از آنها تکلیف قانونی دارند.

حسین‌زاده اضافه کرد: در دین اسلام کودک یک نعمت و امانت الهی است که بالاترین حقوق برای او در نظر گرفته شده و تأکیدات زیادی برای تعلیم و تربیت و تامین نیازهای مادی و معنوی کودکان شده است. 

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران بیان کرد: امروز ساختار ابعاد خانواده تغییر کرده است با توجه به تک‌فرزندی و مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه؛ مهدهای کودک باید خلأهای اجتماعی و فرهنگی خانواده را با رویکرد مهارت‌های زندگی و اجتماعی پر کند.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: باید دنیای کودکی و حس کودکی را در کودکان تقویت کنیم و کار در مهدهای کودک شغل نیست عشق و علاقه است چون مهم‌ترین امانت انسان، کودکان هستند و این کودکان در اختیار مهد قراردارند لذا باید الگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز مربیان الگوی جایگزین پدر و مادر در مهدهای کودک هستند و ما باید شرایط دوران کودکی را برای کودکان فراهم کنیم، بیان کرد: محتوا و مفاهیمی که در مهدکودک کار می شود باید براساس تعالیم و آموزه‌های دینی و ارزش گذاری نهاد خانواده باشد.

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران یادآور شد: در روستامهدها و مهدهای حاشیه شهر حدود ۹۶۰۰ غذای گرم میان کودکان توزیع می‌شود و سازمان بهزیستی برای حمایت از کودکان مناطق کم‌برخوردار و جلوگیری از سو تغذیه کودکان روزانه برای هر کودک ۳۷۰۰ تومان به‌مدت ۹۰ روز کاری در نظر گرفته است. 

حسین‌زاده با بیان اینکه حدود ۱۸ درصد کودکان ۴ تا ۶ سال مازندران در مهدهای کودک بهزیستی استان خدمات دریافت می‌کنند، افزود: حدود ۹۲۰۰ کودک در روستامهدها، حدود ۱۶ هزار نفر در مهدهای شهری و و ۱۲۰۰ کودک در مناطق آسیب‌دیده اجتماعی و حاشیه شهرها در مهدهای کودک بهزیستی حضور داشته و از خدمات اجتماعی و آموزش و فرهنگی مهد استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/3141/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول