اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

برپایی «سینما سیار» برای زائران اربعین/ نمایش «روز واقعه»، «گام‌های شیدایی» و «هیهات»

دبیر قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین از راه‌اندازی سینما سیار در ۴ مرز ایران و عراق و نمایش فیلم‌ برای زائران خبر داد و گفت که در این سینماها، فیلم‌های «روز واقعه»، «گام‌های شیدایی» و «هیهات» به نمایش در می‌آید.

برپایی «سینما سیار» برای زائران اربعین/ نمایش «روز واقعه»، «گام‌های شیدایی» و «هیهات»

به گزارش خبرگزاری فارس، ناصر امین‌زاده، دبیر قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین  از آغاز فعالیت نخستین «سینما سیار» در مرزهای چهارگانه ایران و عراق خبر داد و گفت: به همت قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین، اولین «سینما سیار» در مرزهای شلمچه، چذابه، مهران و خسروی کشور فعالیت خود را از روز جمعه ۱۹ مهر و با نمایش ۳ فیلم سینمایی «روز واقعه»، «گام‌های شیدایی» و «هیهات» برای زائران امام حسین(ع) آغاز کرد.

وی افزود: سینما سیار برای دومین سال پیاپی توسط قرارگاه اربعین تحت عنوان «شب‌های زائر» خدمات‌رسانی می‌کند. لازم به ذکر است این اکران‌ها تا روز ۲۷ مهر ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند هر شب به تماشای این آثار سینمایی بنشینند. همچنین پخش مستندهای کوتاه و کلیپ‌های ویژه اربعین در همین ایام آغاز خواهد شد. 

امین‌زاده ادامه داد: اولین سینمای سیار در موکب عمومی سپاه قصرشیرین واقع در مرز خسروی کار خود را آغاز کرد و پذیرای عاشقان اباعبدالله است. همچنین سینمای سیار واقع در مرز چذابه نیز از شب گذشته فعالیت خود را از سر گرفت که البته باید از همکاری بسیار خوب انجمن سینمای جوان و مسئول آن آقای موسوی و مسئول اکران فیلم موکب هنر آقای سید علیرضا فخارزاده تشکر کنم. 

این مدیر فرهنگی هنری با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین گفت: این قرارگاه که دبیرخانه آن در فرهنگسرای سرو قرار دارد، برای دومین سال متوالی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ۴ مرز مشترک ایران و عراق راه‌اندازی شده است. در موکب هنر این قرارگاه، فعالیت‌های فرهنگی متنوعی دنبال می‌شود که از آن جمله می‌توان به نمایشگاه آثار تجسمی، نمایشگاه محصولات فرهنگی، نمایشگاه کتاب، بخش کودک و نوجوان، نقالی و پرده‌خوانی، روایت‌گری و شعرخوانی، دیوار عاشقی (دلنوشته‌های حسینی)،‌ آوای سوگ، قرار شهدا (زیارت نیابتی شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس)، ایستگاه تعمیر و شارژ موبایل و ... اشاره کرد. این موکب با دعوت از هنرمندان جهادی فعالیت خود را آغاز کرده و تا روز 27 مهر همزمان با اربعین حسینی به هم‌وطنان‌مان ارائه خدمات می‌دهد. 

وی تاکید کرد: تاکنون هنرمندانی چون کاظم و مهدی چلیپا، محمدرضا نیرومند، یعقوب توکلی، علی‌اصغر یوزباشی، سید مرتضی میزی و حمید شریفی آل هاشم برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی به این قرارگاه پیوسته‌اند. 

براساس این گزارش، فیلم سینمایی «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی، روایتی متفاوت از واقعه کربلا از زبان یک جوان مسیحی است که در روز عروسی خود به سپاه اباعبدالله می‌پیوندد. این فیلم سیمرغ بهترین فیلم را از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. فیلم سینمایی «هیهات» اثری ۴ اپیزودی به تهیه‌کنندگی سازمان اوج است که به نمایش ارتباط مردمان معاصر با فرهنگ و منش عاشورایی می‌پردازد. همچنین فیلم سینمایی «گام‌های شیدایی» روایتی از آزادسازی عراق در زمان جنگ با آمریکا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول