اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

خرید توافقی بیش از 12 هزار تن شیر در 6 ماهه نخست سال

رییس سازمان تعاون روستایی استان قزوین از خرید توافقی 12 هزار و 274 تن شیر در 6 ماهه نخست سال از دامداران استان قزوین خبر داد.

خرید توافقی بیش از 12 هزار تن شیر در 6 ماهه نخست سال

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان قزوین، عباس آقاعلیخانی رییس سازمان تعاون روستایی استان قزوین با اعلام اینکه در 6 ماهه نخست امسال 12 هزار و 274 تن شیر در مراکز جمع آوری شیر خریداری شده است، اظهار کرد: این مقدار شیر در 2 مرکز خرید شرکت تعاونی گاوداران شیری تاکستان و شرکت تعاونی گاوداران صنعتی چوبیندر جمع آوری شده است.

رییس سازمان تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به اینکه شیر خام باید از تولید روزانه خریداری شود، افزود: میانگین قیمت خرید شیر توافقی از دامداران هر کیلو 22 هزار و 260 ریال است.

وی عنوان کرد: در شش ماهه اخیر بیش از 277 میلیون ریال شیر از دامداران استان قزوین خریداری شده است.

آقاعلیخانی با بیان اینکه مراکز جمع‌آوری شیر در حفظ سلامت و بهداشت شیر و کاهش بار میکروبی آن نقش مهمی ایفا می‌کنند، تصریح کرد: این مراکز از امکانات فیلتراسیون و خنک کردن شیر برخوردار بوده، شیر تولیدی دامداران را جمع آوری نموده و پس از سرد کردن به واحدهای فراوری تحویل می‌دهند.

وی در پایان یادآور شد: خرید و جمع آوری شیر با هدف ارائه خدمات به دامداران و جلوگیری از نوسانات قیمت شیر، ایجاد امنیت شغلی و تولیدی برای دامداران، حمل بهداشتی و اصولی شیر، کوتاه کردن دست واسطه ها و دلالان از بازار شیر و تامین نیاز صنایع لبنی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول