اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

زیرساخت‌ها در مهرگان باید تکمیل شود

شهردار محمدیه با بیان اینکه زیرساخت‌ها در مهرگان باید تکمیل شود، گفت: در حال حاضر پروژه‌های عمرانی شهرداری به شهرک مهرگان معطوف شده است.

زیرساخت‌ها در مهرگان باید تکمیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین مریم نخستین شهردار شهر محمدیه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که  ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر شهرداری محمدیه برگزار شد، اظهار کرد: ساخت ساختمان دارالقرآن محمدیه که زمین آن توسط امام جمعه محمدیه تهیه و از سال 91 شروع و در بین راه متوقف شده بود، از سال 96 دوباره آغاز و امروز به اتمام رسیده است.

وی افزود: برای ساخت این دارالقرآن ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده و ساختمان در ۲ طبقه با ۶ کلاس، دفتر مدیریت و سایر مباحث احداث شده است.

نخستین خاطرنشان کرد:پروژه پارک شهر به عنوان یک پروژه مهم، تنها پروژه نیمه تمام دیگری است که وجود دارد و برای تکمیل آن باید ۳۲ میلیارد تومان هزینه صرف شود و در تلاش هستیم تا این پروژه را نیز به اتمام برسانیم.

وی عنوان کرد: در ناحیه مهرگان به واسطه آنکه کمتر از ۱۰ سال از مسکونی شدن این ناحیه می گذرد زیر ساخت‌های فرهنگی و تجاری خوبی لحاظ نشده و نیازمند توجه است.

شهردار محمدیه با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های شهرک مهرگان نیازمند تکمیل است، تإکید کرد: در حال حاضر پروژه‌های عمرانی شهرداری به شهرک مهرگان معطوف شده است و البته بخشی از این پروژه‌ها در هفته دولت نیز افتتاح شد.

نخستین بیان کرد: ایجاد فرهنگسرا یکی از نیازهای اساسی مردم در مهرگان است که در بودجه ۹۹ حتما آن را لحاظ خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: محل دسترسی مهرگان به قزوین و پرداخت عوارض از مواردی است که مورد انتقاد مردم قرار گرفته و نیاز است فکر جدی در رابطه با آن انجام شود.

شهردار محمدیه تصریح کرد: در سنوات گذشته زمینی از طرف اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری واگذار می‌شود که در آن زمان شهرداری از زمین در کاربری‌های مختلفی استفاده می‌کند.

وی اضافه کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که در سال 91 از سوی شهرداری با یک شرکت سرمایه‌گذار منعقد می‌کند، در آن مقطع مقرر می‌شود تا ۸۰ درصد ناشی از ساخت پروژه سهم شرکت سرمایه‌گذار و ۲۰ درصد سهم شهرداری شود اما در سال ۹۵ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ع) وارد شده و مطرح می‌کند که زمین متعلق به ستاد بوده است.

نخستین تاکید کرد: به منظور حل و فصل این مشکل جلسه‌ای را چندی پیش با حضور ستاد فرمان حضرت امام(ع) ، راه و شهرسازی و شرکت سرمایه گذار برگزار کردیم و مقرر شد تا کارشناسانی از ۳ طرف معرفی و قیمت‌گذاری شود که طی آن به اندازه ارزش زمین به هر طرفی که مالکیت برای آن است زمین واگذار شود.

وی عنوان کرد: بر اساس توافق صورت گرفته، قرار شده است تا شرکت سرمایه‌گذار به دلیل مالکیت 80 درصدی به کار خود ادامه دهد و پروژه متوقف نشود.

شهردار محمدیه ادامه داد: در رابطه با مشکل زمین تعاونی مسکن ارتش، زمین خریداری شده در بیرون از بافت شهری است و امکان جابجایی زمین با شهرداری وجود ندارد.

وی در پایان ‌با اشاره به اینکه در حوزه بانوان نگاه ویژه‌ای به ارائه خدمات به این قشر داریم گفت: در راستای حمایت از زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست بازارچه ای برای فعالیت این بانوان تأسیس شده است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول