اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تلاش برای ثبت جشنواره ملی ایل سنگسری در تقویم گردشگری کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در تلاش هستیم تا جشنواره ملی ایل سنگسری را در تقویم گردشگری کشور به ثبت برسانیم.

تلاش برای ثبت جشنواره ملی ایل سنگسری در تقویم گردشگری کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی جمال بعدازظهر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی ایل سنگسری که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره ملی ایل سنگسری با حضور 6 استان که دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری بسیار ارزشمند هستند، در شهرستان مهدی‌شهر با محوریت شهر مهدی‌شهر و با نگاه استانی از ۱۵ تا ۱۷ آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: یکی از راهبردهای توسعه گردشگری، تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری است که در همین راستا باید برگزاری رویدادهای مطلوب و ملی از این دست را در استان بیشتر به انجام برسانیم و زیرساخت‌های گردشگری را به‌عنوان زیربنای توسعه تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه رشد ۳۷.۵ درصدی اقامت مسافران در ایام نوروز امسال نیز نشان از حرکت استان سمنان به سمت توسعه گردشگری دارد، گفت: بیش از ۱۲ جلسه هم‌اندیشی برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره ملی ایل سنگسری در این استان برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان بیان کرد: امروز نیز نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری این جشنواره برگزار شده است تا هرچه بهتر بتوانیم این رویداد بزرگ را خوب و در خور شأن استان برگزار کنیم.

جمال تأکید کرد: تلاش داریم تا جشنواره ملی ایل سنگسری را در تقویم گردشگری کشور ثبت کنیم و این رویداد ملی مختص استان سمنان و این ایل بزرگ نمادین شود.

بررسی کامل برنامه‌های جشنواره ملی ایل سنگسری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرستان مهدی‌شهر به‌واسطه جایگاه خوبی که در حوزه‌های مختلف دارد، میزبان آحاد مختلف مردم در جشنواره ملی ایل سنگسری است.

حبیب‌الله خجسته‌پور ادامه داد: جشنواره ملی ایل سنگسری در شب آغاز ولایت امام زمان (عج) در مهدی‌شهر یا همان شهری که مُلقّب به نام آن حضرت است، برگزار می‌شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: همه باید کمک کنند تا با برگزاری مطلوب این جشنواره ملی، بتوانیم زمینه را برای برگزاری دیگر جشنواره‌های ملی در این استان فراهم کنیم.

خجسته‌پور اضافه کرد: مسائل و موارد تأمین امنیت برگزاری جشنواره باید به‌صورت بسیار جدی مورد توجه قرار بگیرد تا این برنامه در فضایی آرام و با امنیت بسیار مطلوب برگزار شود.

وی با بیان اینکه در برگزاری برنامه‌ها و آیتم‌های مختلف جشنواره، رصد، بررسی و نظارت کامل و کافی صورت گیرد، تصریح کرد: برنامه‌ها و آیتم‌های در نظر گرفته شده برای این جشنواره، باید به‌گونه‌ای برگزار شود تا شأن این جشنواره به‌صورت کامل حفظ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: نیاز است دبیرخانه دائمی در سطح‌هایی با تعاریف مختلف برای جشنواره ملی ایل سنگسری تعریف شود تا بتوانیم حداقل به‌صورت دوسالانه این رویداد را برگزار کنیم.

خجسته‌پور با بیان اینکه حمایت معنوی از برگزاری این جشنواره، هدف برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی ایل سنگسری است، گفت: کل مردم و مسؤولان استان سمنان باید خود را میزبان برگزاری این جشنواره بدانند.

وی خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها و صدا و سیما انتظار داریم که قبل، حین و بعد برگزاری این جشنواره و برای بازتاب هرچه بهتر آن اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار داشته باشند.

برگزاری جشنواره ایل سنگسری سبب رونق گردشگری می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن تقدیر از استاندار سمنان، معاون سیاسی وی و تمام کسانی که برای برگزاری جشنواره ملی ایل سنگسری تلاش کردند، اظهار کرد: این‌گونه جشنواره‌ها از این جهت که فرهنگ غنی کشور را معرفی می‌کنند، در واقع در راستای تأمین امنیت کشور گام برمی‌دارند.

احمد همتی ادامه داد: برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها یکی از راه‌های بسیار خوب درآمدزایی و پایه و اساس برای رونق گردشگری در منطقه و کشور است و منافع اقتصادی و فرهنگی بسیار مطلوبی در راستای برگزاری این جشنواره برای استان و کشور به دست خواهد آمد.

وی ادامه داد: می‌توانیم با برگزاری این برنامه‌ها و آشنا کردن گردشگران با فرهنگ غنی این مرز و بوم، در راستای تقابل با تبلیغات منفی که در سطح جهانی نسبت به کشور و مردم ما ایجاد کرده‌اند، گام برداریم.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها، وحدت‌آفرین و تقویت‌کننده انسجام ملی و داخلی است و باید تلاش کنیم تا در راستای اجرای این برنامه‌ها گام برداریم.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول