اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هیأت تطبیق مصوبه عزل بیستمین شهردار اهر را تائید کرد

فرماندار اهر گفت: هیأت تطبیق مصوبه شورای شهر مبنی بر خاتمه خدمت شهردار اهر را مغایر با قانون تشخیص نداد.

هیأت تطبیق مصوبه عزل بیستمین شهردار اهر را تائید کرد

زاهد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهر اظهار داشت: پس  وصول مصوبه شورای شهر مبنی بر عزل شهردار با استناد به عدم سکونت نامبرده، توسط هیأت تطبیق اولین جلسه پس از اعلام وصول این مصوبه  تشکیل و مقرر شد در  مدت زمان دو هفته‌ای، در مورد مصوبه شورای اسلامی شهر پس بررسی‌های کارشناسی و استعلام از مراجع ذی‌ربط اعلام نظر شود و امروز شنبه دومین و آخرین جلسه هیأت تطبیق با حضور همه اعضا در محل فرمانداری اهر تشکیل شد.

رئیس هیأت تطبیق افزود: طبق بند د تبصره ۴ ماده ۸۰ قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران هیات تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی شهرستان امروز در دومین جلسه خود  با بررسی‌های لازم مصرح در قانون و استعلامات در این خصوص از مراجع ذی‌ربط و با حضور همه اعضا تشکیل و پس از بحث و بررسی لازم، مصوبه شورای اسلامی شهر اهر در خصوص بند د تبصره ۴ ماده ۸۰ قانون فوق مبنی بر فقدان شرایط احراز سمت شهردار (عدم سکونت ) به تشخیص شورای اسلامی شهر مغایر با قانون تشخیص داده نشد.

وی خاطرنشان کرد: نهایتا مصوبه مذکور در خصوص تبصره ۴ ماده صدرالاشاره مبنی بر خاتمه خدمت شهردار ساری و جاری است.

این مقام مسوول افزود: بر اساس ماده 90 قانون شوراها، هیأت تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی شهرستان (متشکل از فرماندار، رئیس دادگستری و نماینده شورای اسلامی استان)، طبق قانون دو هفته فرصت دارد تا در مورد مغایرت یا عدم مغایرت مصوبات شوراهای اسلامی نظر خود را اعلام نظر کنند.

وی یادآور شد: در مورد مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر اهر در مورد عزل شهردار اهر نیز پس از دریافت مصوبه بلافاصله جلسه هیأت تطبیق تشکیل و مصوبات از نظر شکلی و محتوایی مورد بحث و بررسی اعضای هیأت قرار گرفت.

گفتنی است، کمال امید در آبانماه ۱۳۹۶ با رای اکثریت اعضای شورای شهر به عنوان بیستمین شهردار شهر اهر انتخاب شد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول