اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اجتماع اربعین حسینی عظمت جهان اسلام را نشان می‌دهد

امام جمعه سه‌قلعه گفت: یکی از شاخص‌های بزرگ اربعین نشان دادن عظمت جهان اسلام، اتحاد و عظمت وصف‌ناشدنی عاشقان اهل بیت(ع) است.

اجتماع اربعین حسینی  عظمت جهان اسلام را نشان می‌دهد

حجت‌الاسلام هادی کفاشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با بیان اینکه قدرت اسلام و مسلمین در همایش بزرگ اربعین نشان داده می‌شود، گفت: اتفاق بزرگی که در اربعین رخ می‌دهد همبستگی و رابطه عاطفی بین زائرین است.

وی افزود: از کشورهای مختلف از جمله ایران و عراق میلیون‌ها انسان با اهداف مشترک در این راهپیمایی شرکت می‌کنند که سبب امیدواری اسلام و مسلمین و حیرت و ناامیدی دشمنان می‌شود.

امام جمعه سه‌قلعه بیان داشت: این همایش از جنس شور، شعور، اسلام، مقاومت، وحدت، اتحاد و همدلی است.

کفاشی با اشاره به اینکه از کودکی شاگرد مکتب اهل بیت(ع) بودیم، گفت: همان‌طور که حرکت حضرت زینب(س) همه عالم را با مظلومیت امام حسین(ع) آشنا کرد، زائرین اربعین نه تنها امام حسین(ع) را به تمام عالم معرفی می‌کنند بلکه قدرت امام حسین(ع) و امام زمان(عج) را به تمام عالم خبر می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه حضور در اربعین زمینه جهانی کردن اسلام است، افزود: یکی از شاخص‌های بزرگ اربعین نشان دادن عظمت جهان اسلام، اتحاد و عظمت وصف‌ناشدنی عاشقان اهل بیت(ع) است.

امام جمعه سه‌قلعه با اشاره به اینکه دشمن اسلام را هدف قرار داده و حضور همه مسلمان‌ها با یک هدف مشترک رعب و وحشت در دل دشمن می‌اندازد، گفت: رسانه‌های استکبار نمی‌خواهند این مراسم دیده شود لذا هم آن را سانسور کرده و هم شایعاتی را وارد می‌کنند، اما باز هم هر ساله شاهد حضور بیشتر مردم هستیم.

کفاشی با اشاره به علاقه مردم عراق برای خدمت به زائران، اظهار داشت: مردم عراق تمام تلاش خود را برای هر خدمتی می‌کنند.

وی هدف عزاداران را لبیک به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) دانست و گفت: قرار گرفتن در زمره اصحاب امام زمان (عج) آرزوی همه است و یکی از وظایف عزاداران حضور در اربعین است.

امام جمعه سه‌قلعه اربعین را تجلی‌گاه و پیش‌درآمدی برای آگاهی و معرفت مردم نسبت به اهل بیت(علیهم‌السلام) به‌ویژه امام زمان(عج) دانست و افزود: وقتی دشمن این جمعیت میلیونی را می‌بیند از اتحاد مسلمانان به وحشت می‌افتد.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول