اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افزایش 140 درصدی تولید پنبه در گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در تولید پنبه امسال بیش از 140 درصد افزایش سطح کشت در سطح استان داشتیم که این میزان به 20 هزار هکتار رسیده است.

افزایش 140 درصدی تولید پنبه در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مختار مهاجر در جلسه شورای کشاورزی شهرستان گرگان اظهار کرد: در استان گلستان بیش از 80 نوع تنوع کشت وجود دارد و تا امروز توانسته‌ایم 20درصد از آنچه که تعهد ما بوده را تولید کنیم.

وی در خصوص تناوب زراعی تصریح کرد: در جهت تولید پایدار محصولات کشاورزی از جمله گندم و کلزا در سال گذشته بیش از 900 هزار هکتار برداشت این دو محصول را داشتیم و تلاش داریم سایر محصولات را نیز توسعه دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در تولید پنبه امسال  بیش از 140 درصد افزایش سطح کشت در سطح استان داشتیم که این میزان به 20 هزار هکتار رسیده است.

مهاجر با اشاره به اینکه امنیت تولید بسیار خوبی را برای تولیدات استان به وجود آوردیم، خاطرنشان کرد: برای تولید چغندر نیز بنا داریم 200 هکتار از اراضی را به کشت این محصول اختصاص دهیم.

فرماندار گرگان در این جلسه به موضوع مهم کشاورزی در مرکز استان اشاره کرد و گفت : امروزه با آغاز فصل کاشت محصولات کشاورزی ضروری است برنامه‌ریزی‌های لازم برای هماهنگی در کاشت محصولات با برنامه‌ریزی صورت گیرد .

محمد حمیدی اظهار کرد: در سال جاری با پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی 22 هزارهکتار کشت گندم و 13 هزار هکتار کشت کلزا را شاهد خواهیم بود که نیاز است در زمینه بذر و کود تدابیر لازم دیده شود.

وی تصریح کرد : کمیته گیاهان دارویی با هماهنگی 13 نفر از اهالی روستای «زیارت» به طور جد کشت زعفران را پیگیر هستند و در فرمانداری نیز کمیته‌ای عهده‌دار نظارت بر شهرستان در حوزه گیاهان دارویی و گلخانه‌ای هستند.

حمیدی یادآور شد: امیدواریم با هماهنگی جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی بتوانیم در موعد مقرر و به موقع گیاهان دارویی را از کشاورزان خریداری کرده و فرآوری صورت گیرد.

مدیر کل اقتصادی استانداری گلستان نیز در این جلسه به موضوع فرآوری گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: باید در جهت فرآوری گل‌محمدی تلاش شود به موقع و در زمان مورد نظر صورت گیرد.

عباس اغنامی در خصوص توسعه دامپروری در استان اظهار کرد: اعتبارات لازم از سوی بانک‌های عامل برای توسعه دامپروری از جمله دام سنگین در دست اقدام است و امیدواریم در حوزه کشاورزی نیز با توجه به بارندگی‌ها شاهد رشد چشمگیر در تولیدات زراعی و باغی باشیم.

جلسه شورای کشاورزی شهرستان گرگان با حضور فرماندار گرگان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیر کل اقتصادی استان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول