اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش سوریه آماده ورود به شهر «منبج» می‌شود

ارتش سوریه تجهیزات نظامی بزرگ خود را برای ورود به شهر منبج در اطراف این شهر در شمال حلب مستقر کرد.

ارتش سوریه آماده ورود به شهر «منبج» می‌شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع میدانی ورود ادوات نظامی سنگین ارتش سوریه به حاشیه شهر منبج در شمال حلب به منظور استقرار در داخل شهر و تصرف نقاط و مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه را تأیید کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از این منبع اعلام کرد: استقرار ارتش سوریه در حاشیه منبج، طبق توافق حاصل شده میان روسیه و سوریه از یک طرف و بین روسیه و آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه از طرف دیگر انجام شده است.

این منبع  تاکید کرد: « توافق مزبور شامل استقرار یگان‌های ارتش سوریه با سلاح‌های سنگین و متوسط در شهر منبج و بالا بردن پرچم سوریه بر فراز مراکز دولتی در داخل شهر و ورودی‌ها و خروجی های آن است.»

پیش از این، آخرین خودروهای زرهی آمریکا در روز شنبه از شهر منبج در استان حلب سوریه حرکت کردند و به جاده منتهی به منطقه عین العرب در ریف شرقی استان حلب در مرز با ترکیه رسیدند. در شرایطی که نیروهای ترکیه اقدام به اجرای عملیات نظامی علیه گروه‌های  کُرد در مناطقی در شرق فرات کردند.

به گفته شاهدان عینی  چهار خودروی زرهی آخر ایالات متحده از منبج به سمت پل الجولان / قره قزاق حرکت کردند. پلی که که شهر منبج را به شهر عین العرب در ریف شرقی حلب وصل می‌کند.

به گفته همین منبع، شهر منبج از رهبران ارشد کُرد آزاد شده است و کسانی که باقی مانده‌اند عرب هستند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. وی اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرد و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه  «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی» است. منظور ترکیه از تروریست‌ها، یگان‌های موسوم به مدافع خلق کُرد در سوریه هستند که آنکارا آنها را شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان برمی‌شمرد و در چارچوب نیروهای دموکراتیک سوریه فعالیت می‌کنند. نیروهایی که آمریکا از آنها در چارچوب مبارزه با داعش در سوریه حمایت کرده است.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول