اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

راهپیمایی اربعین زمینه مناسبی برای نشر و تقویت گفتمان مقاومت اسلامی است

دبیر کانون منتظران(مهدویت) دانشگاه تبریز گفت: اربعین بستر آشنایی بیشتر مردم کشورهای مسلمان با یکدیگر و تقویت همبستگی و ارتقا وحدت موجود بین آنها را فراهم کرده و زمینه مناسبی برای نشر و ایجاد گفتمان های مقاومت اسلامی در برابر قدرت های استکباری دنیا را دارد.

راهپیمایی اربعین زمینه مناسبی برای نشر و تقویت گفتمان مقاومت اسلامی است

عرفان خیرخواه فعال دانشجوی دانشگاه تبریز امروز در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در پاسخ به این سووال اینکه بعد از گذشت 1400 سال از قیام امام حسین(ع)، فلسفه پیاده‌روی اربعین و تداوم و شکوه و شور فزاینده این آیین در بین جهان اسلام را چگونه تحلیل می کنید؟، اظهار داشت: این راهپیمایی که شاید بزرگترین اجتماع بشری صورت گرفته در کره ی زمین است درصدد است مفهومی معرفت شناختی از مکتب امام حسین(ع) را عرضه کند که نجات بخش انسان های عالم از سلطه قدرت های باطل است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه راهپیمایی عظیم اربعین زمینه ساز تحقق تمدن اسلامی است، تاکید کرد: رهیافتی که از این معرفت با توجه به نگاه امیدوارانه آن به آینده حاصل می شود، متشکل از مبارزه برای تحقق کارکرد اساسی دین یعنی تحقق قسط و عدل است که با مقاومت ملت های تحت ستم در برابر تجاوز دوَل استعمارگر نوید این زمینه سازی ها به چشم می خورد.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: همچنین این راهپیمایی تجربه گوشه ای از زندگی جمعی در دوران ظهورامام زمان(عج) را برای مردمان جهان فراهم می کند که تنها جایی است که قوم و نژاد و جنسیت و اعتبارات جعل شده توسط بشر در آن مکان و زمان تعریف نشده است و تنها یک نیت وجود دارد و آن هم تقویت اسلام و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت(عج) و خدمت به دوست داران اهل بیت (ع) است .

به گفته وی هر پدیده تاریخی نسبت به ارتباط و التزام خود با حق و باطل استمرار و بقایی دارد؛ که قیام عاشورا و به تَبَع آن راهپیمایی اربعین نشان از روشن ماندن چراغ حقیقت و هدایت و پرتوافکنی آن به قلب ها و ذهن های مردمان جهان در چندین قرن پس از وقوع آن حادثه است.

دبیر کانون منتظران(مهدویت) دانشگاه تبریز تصریح کرد: راهپیمایی اربعین به علت پتانسیل عظیم و بین المللی که دارد و مردمان کشورهای مختلف در آن حضور می یابند بستر آشنایی بیشتر مردم کشورهای مسلمان با یکدیگر و تقویت همبستگی و ارتقا وحدت موجود بین آنها را فراهم کرده و زمینه مناسبی برای نشر و ایجاد گفتمان های مقاومت اسلامی در برابر قدرت های استکباری دنیا را دارد.

این فعال دانشجوی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به این پرسش اینکه چه لزومی دارد در این راهپیمایی شرکت کنیم، اضافه کرد: ما باید با حضور حداکثری و آگاهانه خود سعی در افزایش کیفیت این راهپیمایی و با عملیات رسانه ای حرفه ای برای رساندن پیام این اجتماع عظیم به جهانیان داشته باشیم ‌.

وی تاکید کرد: نهادهای فرهنگی و بین المللی با شناخت دقیق شرایط و فضا و مناسبات فعلی جهان می توانند نقش تعیین کننده و اثر بخشی در افکار عمومی و جهت دهی این راهپیمایی داشته باشند.

انتهای پیام/ 60023 /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول