اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

توجه به اقامتگاه‌های بوم‌گردی موجب تقویت وضعیت اقتصادی روستاییان می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: توجه به احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها موجب تقویت وضعیت اقتصادی روستاییان خواهد شد.

توجه به اقامتگاه‌های بوم‌گردی موجب تقویت وضعیت اقتصادی روستاییان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سجاد صنعتی‌منفرد صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، توجه به احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها باعث تقویت وضعیت اقتصادی روستاییان می‌شود، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های تاثیرگذار در توسعه روستا‌ها و افزایش پایداری آنها، بحث احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی  است که هم ایجاد اشتغال کرده و هم زمینه‌ای برای سفر مردم به روستا‌ها فراهم می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود:  اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید در محیط‌های بکر طبیعی، بافت‌های روستایی و با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی و سیمای طبیعی منطقه احداث شوند تا ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی، زمینه حضور و اقامت گردشگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده فراهم آورند.

وی با اشاره به اینکه احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ضمن ایجاد اشتغال و درآمدزایی، به زیبایی روستا نیز کمک خواهد کرد، گفت: گردشگری روستایی در دنیای امروز یکی از بخش‌های مهم فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شود، به طوری که با احیای بافت با ارزش و اجرای طرح‌های هادی روستایی با رویکرد گردشگری می‌توان فرصت‌های جدیدی در راستای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایجاد کرد که بنیاد مسکن استان در این راستا گام‌های ویژه‌ای برداشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطر نشان کرد: برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توان‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در قالب تفاهم نامه سه جانبه‌ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استانداری در دستور کار قرار گرفت تا برای پرداخت تسهیلاتی به منظور مرمت و احداث واحدهای بوم‌گردی در روستاها اقدام شود.

وی یادآور شد: برای مرمت واحدهای بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری، تسهیلات 20 میلیون تومانی با سود 4 درصد با بازپرداخت 60 ماهه و همچنین  تسهیلات 40 میلیون تومانی با سود 5 درصد با بازپرداخت 15 ساله برای احداث واحدهای بوم‌گردی پرداخت می‌شود.

صنعتی‌منفرد با بیان اینکه در حال حاضر تعداد درخواست‌های رسیده برای دریافت تسهیلات فوق‌الذکر به کمیته هفت مورد است که در کمیته مشترک مصوب شده ، تأکید کرد: متقاضیان این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان‌ها و تشکیل پرونده و تایید در کمیته توسعه بوم‌گردی روستایی استان و مرکز توسط بنیاد مسکن از این تسهیلات برخوردار باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان  زنجان با اشاره به اینکه، سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز تسهیلات ویژه‌ای برای احداث واحدهای بوم‌گردی در نظر گرفته است، خاطر نشان کرد: همچنین برای رونق‌بخشی به این بخش، استانداری نیز در بحث صدور پروانه ساخت این نوع واحدها تسهیلاتی را در نظر گرفته و تحقق این مهم، فضایی مناسب را در گسترش بوم‌گردی روستایی در استان فراهم می‌کند.

صنعتی منفرد بر ضرورت در نظر گرفتن معماری سنتی در واحدهای بوم‌گردی تاکید کرد و افزود: طراحی‌های لازم در این زمینه صورت پذیرفته تا ضمن احیای هویت فرهنگی ، مجدداً چهره روستاها به سبک معماری زیبای سنتی گرایش پیدا کند.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول