اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

نخستین پردیس سینمایی شمال‌غرب کشور در ارومیه ساخته می‌شود

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: نخستین پردیس سینمایی شمال‌غرب کشور مجهز به آخرین امکانات سینمایی در ارومیه ساخته می‌شود.

نخستین پردیس سینمایی شمال‌غرب کشور در ارومیه ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه احد هوشمند قره‌باغ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نخستین پردیس سینمایی شمال‌غرب کشور با ۶ سالن نمایش مجهز به آخرین امکانات سینمایی در ارومیه ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه این پردیس در محل سینما آزادی ساخته خواهد شد، افزود: راه‌اندازی سیستم صوتی دالبی در سالن اصلی و ساخت نخستین سالن سینمایی تخصصی کودک شمال‌غرب کشور در این پردیس از جمله اقدامات خواهد بود.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود پردیس سینمایی آزادی ارومیه تا اردیبهشت ماه ۹۹ به بهره‌برداری برسد، ادامه داد: این پردیس دارای ۹۰۰ صندلی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ساخت پردیس سینمایی بازسازی و مجهز کردن سینما انقلاب با ۶۵۰ صندلی و سینما ایران با ۵۵۰ صندلی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: هزینه این بازسازی‌ها برابر با ۱۵ میلیارد تومان است.

هوشمند با بیان اینکه برای ساخت و بازسازی این سینماها سازمان سینمایی حوزه هنری، موسسه بهمن سبز و سینما شهر مشارکت دارند، تصریح کرد: برای این کار از محل اعتبارات استانی نیز استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه حوزه هنری آذربایجان‌غربی ۱۳ سینما تحت مالکیت دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد یک سینما در ماکو، یک مورد در شاهی‌ندژ، سه سینما در خوی و ارومیه، یک سینما در سلماس، یک سینما در اشنویه و یک سینما نیز در نقده قرار دارد که در این میان سینمای میاندوآب بنا به دلایلی فروخته شده و از بین این سینماها تنها سینماهای ارومیه فعال است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: پس از تکمیل و ساخت ۱۱ سالن سینمایی ارومیه، بازسازی سینمای نقده در جنوب استان و سینمای خوی در شمال استان آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ مخاطبان سینما در ارومیه برابر با ۷۵ هزار نفر بوده است، عنوان کرد: این آمار در سال ۹۷ به بیش از ۱۱۲ هزار نفر رسید که رشد بیش از ۵۰ درصدی داشته است.


انتهای پیام/ ۶۱۰۲۳/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول