اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مشکلات تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت:لایحه مالیات بر ارزش افزوده اختیارات شوراها و منابع درآمدی شهرداری ها را کاهش می دهد.

مشکلات تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده

مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در خصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، گفت: در این لایحه نباید اختیارات و منابع مالی مدیریت‌های محلی را کاهش دهند.

وی افزود: این لایحه با رویکرد تمرکز‌گرایانه دولت تدوین شده و ‌‌‌در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در مرحله بررسی است، ولی این لایحه باعث محدود کردن اختیارات شوراها در تعیین عوارض و از سوی دیگر منابع درآمدی شهرداری‌ها را کاهش می‌دهد.

رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: با تصویب لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده، شوراهای اسلامی به نهاد تشریفاتی تبدیل می‌شود و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بحران مالی و توسعه شهری با رکود اقتصادی مواجه می‌شود.

الویری تاکید کرد: 80 درصد منابع درآمدی شهرداری‌ها از طریق مصوبات شوراهای شهر تامین می‌شود و در لایحه مالیات بر ارزش افزوده اختیار این نهاد محلی که از درون جوامع تشکیل شده است و دغدغه ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان را دارد، محدود می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور بدون افزایش منابع درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از قانون مالیات بر ارزش افزوده، ارائه خدمات با کیفیت‌‌ توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در زمینه محیط زیست، مدیریت پسماند،‌ ایجاد و نگهداری زیرساخت‌های شهری، توسعه و نگهداری حمل و نقل عمومی و خدمات عمومی شهری با مشکل مواجه خواهد شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: بخش عمده ای از احکام مواد لایحه مالیات بر ارزش افزوده با مواد و احکام قانون آزمایشی مصوب 1387 سنخیت ندارد که این موضوع با مفاد ماده 168 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مغایرت دارد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول