اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

نگاهداری: بددلان در دانشگاه‌ها یأس و ناامیدی را ترویج می‌کنند

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد گفت: عده‌ای در دانشگاه‌های کشور با بددلی به پیشرفت علمی نگاه می‌کنند و در کنار بدخواهان خارج از کشور 2 لبه قیچی را تشکیل می‌دهند که یأس و ناامیدی را ترویج می‌کند.

نگاهداری: بددلان در دانشگاه‌ها یأس و ناامیدی را ترویج می‌کنند

بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه در حوزه فناوری‌های نوین ایران در جایگاه خوبی قرار دارد، گفت: خوشبختانه امروز کشور ما در حوزه فناوری نوین با توجه به اینکه مسؤولان جامعه برنامه‌ریزی‌های متمرکزی را در حوزه علوم و فناوری انجام داده‌انداز رشد علمی خوبی برخورداریم و  توانسته‌ایم به جایگاه قابل توجهی در میان کشورهای اروپایی قرار بگیریم.

* فناوری‌های نوین در اولویت الف کشور قرار دارد

وی افزود: از آنجایی که فناوری‌های نوین در اولویت الف کشور قرار دارد و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ستادهای مختلف نانو فناوری، زیست فناوری و علوم شناختی را تشکیل داده است در حال حاضر ایران جزء کشورهای مطرح در عرصه جهانی است، به طوری که در این سه حوزه پیشرفت‌های چشمگیری اتفاق افتاده است. 

* در دیدارهای مقام معظم رهبری موانع بر سر راه حرکت‌های علمی رفع می شود

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد تصریح کرد: دیدار مقام معظم رهبری با دانشگاهیان و نخبگان که در طول سال چندین مرتبه برگزار می‌شود نشان از اهمیت موضوع علم و فناوری دارد چرا که در این دیدارها مشکلات و موانع بر سر راه حرکت‌های علمی با دستور ایشان برطرف می‌شود و توجه مسؤولان به  مسائل و مباحث علم و فناوری نه تنها بیشتر می‌شود بلکه باعث تمرکز و رشد علمی قابل توجهی می‌شود.

* در بیانیه گام دوم انقلاب محور همه صحبت‌ها مربوط به علم و فناوری است

نگاهداری ادامه داد: در هیچ کشوری در دنیا رهبری را پیدا نمی‌کنید که به اندازه مقام معظم رهبری به موضوع علم و فناوری اهمیت بدهد. به طوری که سالانه چندین بار با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و نخبگان جلسه بگذارد و موانع و مشکلات آنها را برطرف کند. که این ملاقات‌ها نعمتی بزرگ بوده و باعث رشد و پیشرفت علوم مختلف می‌شود. این در حالی است که در بیانیه گام دوم انقلاب محور همه صحبت‌ها مربوط به علم و فناوری است.

* علم و فناوری مورد توجه همه بخش های کشور

وی اضافه کرد: بر اساس اسناد بالادستی علمی و همچنین نقشه جامع علمی کشور مقوله علم و فناوری مورد توجه همه بخش های مختلف کشور قرار گرفته است. به طوری که شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان و حوزه‌های نانو فناوری، زیست فناوری و علوم شناختی نشان از اهمیت آن دارد.

* عده‌ای در دانشگاه‌های کشور با بددلی به پیشرفت علمی نگاه می‌کنند

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد افزود: متأسفانه عده‌ای در دانشگاه‌های کشور با بددلی به پیشرفت علمی نگاه می‌کنند و در کنار بدخواهان خارج از کشور دو لبه قیچی را تشکیل می‌دهند که به ترویج یأس و ناامیدی می‌پردازند و نخبگان را برای مهاجرت به کشورهای خارجی تشویق می‌کنند. این در حالی است که ما باید موانع پیش روی علم و فناوری را رفع کنیم و با افزایش گسترش فعالیت‌های علمی به مقابله با دشمنان بپردازیم.

* دشمنان پیشرفت علمی ایران را پاسخگوی به نیاز کشور نمی دانند

نگاهداری ادامه داد: امروز دشمنان پیشرفت علمی را طوری تلقی و انکار می‌کنند که فعالیت‌های علمی توان پاسخگویی به نیاز کشور را ندارد. در حالی که پیشرفت‌های علمی ایران کاملا واقعی است. به طوری که  رشد مقالات علمی و برطرف کردن بسیاری از مشکلات صنایع توسط شرکت‌های دانش بنیان نشان از پیشرفت قابل توجه ایران در حوزه فناوری‌های نوین دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول