اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

نذر قدم‌های زینب(س) + تصاویر

نگرانی در چهره‌شان مشخص است و دلهره دارند که مبادا نتوانند نذرشان را کامل ادا کنند؛ دقایقی بعد مادران هم به جمع دختران می‌پیوندند و سرعت ساخت‌ گل‌سرها شتاب می‌گیرد؛ اینجا حس عجیبی حاکم شده است؛ همه برای یک هدف تلاش می‌کنند و چقدر لحظه زیبایی است.

نذر قدم‌های زینب(س) + تصاویر

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: در گوشه‌ای از سالن پذیرایی خانه، روفرشی پهن است و 4 دختر دبیرستانی مشغول ساخت گل‌سر هستند؛ انواع کاغذهای رنگی، روبان و تور کنارشان است و در حالی که سکوت عجیبی بین آنها حکمفرماست، تند تند، گل‌سرها را روی پارچه رنگی که کمی آن‌طرف تر از آنها قرار دارد، می‌گذارند.

آنقدر سرگرم کارشان هستند که اصلا متوجه گذر زمان نیستند؛ چند روز است که عصرها را برای ساخت گل‌سر به خانه زهرا دوستشان می‌آیند و نذر کردند 1000 گل‌سر درست کنند تا به دست دختران نوجوان عراقی برسانند.

امروز آخرین روز است و تا ساعتی دیگر، کاروان پیاده‌روی اربعین حرکت می‌کند و باید گل‌سرها آماده اهدا باشد؛ مریم می‌گوید: «هنوز 50 گل‌سر دیگر مانده است؛ ضمن اینکه هنوز گل‌سرها را بسته‌بندی هم نکردیم».

نگرانی در چهره‌شان مشخص است و دلهره دارند که مبادا نتوانند نذرشان را کامل ادا کنند؛ دقایقی دیگر مادران هم به جمع بچه‌ها می‌پیوندند و سرعت ساخت‌ گل‌سرها شتاب می‌گیرد؛ اینجا حس عجیبی حاکم شده است؛ همه یکی شدند و برای یک هدف تلاش می‌کنند و چقدر لحظه زیبایی است.


آثار هنری دانش‌آموزان استان مرکزی

* پیاده‌روی اربعین؛ حماسه ایثار و محبت

پیاده‌روی اربعین، حماسه است؛ حماسه عاشقی در سکوت، حماسه صبر و استقامت، حماسه ایثار و محبت، حماسه تحمل دشواری‌ها برای رسیدن به محبوب خدا و شاید به این دلایل و هزاران دلیل نادانسته دیگر است که امام حسن عسکری(ع)، زیارت اربعین را یکی از پنج علامت مؤمنین بیان کرده‌اند.

اما عده‌ای هستند که به دلایل مختلف نمی‌توانند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند اما هر فردی تلاش می‌کند به نوعی ارادت خود را به امام حسین(ع) و یارانش و اهل بیت ایشان نشان دهد. 

دانش‌آموزان دختر انجمن اسلامی نیز تلاش کردند از این قافله عقب نمانند و این شد که طرح «نذر قدم‌های زینب(س)» را کلید زدند؛ پویشی که نه تنها دختران انجمن اسلامی بلکه همه دختران را دعوت می‌کرد تا در این مسیر گام بر دارند.


آثار هنری دانش‌آموزان استان زنجان

* نذر قدم‌های زینب(س)

نذر قدم های زینب(س) برای دومین سال است که توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار می‌شود؛ این طرح ویژه دانش‌آموزان دختر است و البته آن دسته از دخترانی که در پیاده‌روی اربعین حضور ندارند.

علی جانباز معاون فرهنگی و اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی‌ دانش‌آموزان درباره این طرح می‌گوید: همزمان با آغاز سال تحصیلی و در آستانه اربعین حسینی طرح ویژه‌ای با عنوان نذر قدم‌های زینب(س) ویژه دختران انجمن اسلامی راه‌اندازی شد.

وی ادامه می‌دهد: انگیزه‌بخشی به دانش‌آموزان جهت حضور در پیاده‌روی اربعین به عنوان یک عنصر تربیتی ویژه، در دستور کار قرار دارد و بر این اساس علاوه بر تسهیل حضور دانش‌آموزان در مراسم پیاده‌روی اربعین، پویش دانش‌آموزی #نذر_قدمهای_زینب(س) برای دومین سال ویژه جاماندگان اربعین برگزار کردیم.‌

جانباز خاطرنشان می‌کند: در این پویش تلاش می‌شود آن دسته از دلدادگان حسینی که امکان حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) را ندارند، سهمی‌ در قدردانی از میزبانان این اجتماع عظیم یعنی نوجوانان عراقی داشته باشند.

وی می‌افزاید: دختران انجمن اسلامی‌ می‌توانند هدایای خود را شامل دست‌سازه‌های دانش‌آموزی، محصولاتی فرهنگی، نامه به دوست عراقی‌ام، رزق معنوی و ...‌را به اتحادیه انجمن‌های اسلامی‌دانش‌آموزان شهر خود تحویل بدهند تا به نیابت از آنها در طریق الحسین(ع) در بین نوجوانان عراقی توزیع شود.


آثار هنری دانش‌آموزان استان قزوین


آثار هنری دانش‌آموزان تربت حیدریه

لیلا یکی از دانش‌آموزانی است که در طرح نذر قدم‌های زینب(س) شرکت کرده است؛ او دوست ندارد گفت‌وگو کند و معتقد است «نذر را نباید گفت چون یک رازی بین خودت و خدایت است» اما راضی می‌شود که گفت‌وگویی کوتاه داشته باشیم.

همان ابتدای گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که «چه شد در طرح نذر قدم‌های زینب(س) شرکت کرده‌ای؟» اشک‌ پهنای صورتش را فرا می‌گیرد و می‌گوید: راستش پدر و برادرم به پیاده‌روی اربعین رفتند و من نتوانستم با آنها بروم.

وی ادامه می‌دهد: راستش خیلی دلم می‌خواست که به پیاده‌روی اربعین بروم ولی قسمت نشد به همین دلیل دوست داشتم کار ویژه‌ای انجام دهم و طرح نذر قدم‌های زینب(س)، حس خوب به من داد.

لیلا به همکاری با دوستانش در این طرح اشاره می‌کند و می‌افزاید: یک هفته ما در زنگ‌های تفریح و عصرها با هم کار کردیم تا هدایا را آماده کردیم البته چند روز قبل از آن مدام فکر می‌کردیم چه طرحی را آماده کنیم و همان هم کلی زمان برد ولی ارزش داشت. 


آثار هنری دانش‌آموزان زاهدان


آثار هنری دانش‌آموزان اصفهان

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به مناسبت ایام اربعین برای دانش‌آموزان برنامه‌های متعددی را پیش‌بینی کرده است و برپایی موکب و پیاده‌روی اربعین از جمله این برنامه‌هاست.

 

حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان می‌گوید: به مناسبت ایام اربعین برنامه‌های متعددی را پیش‌بینی کردیم که یکی از آنها کمپین دخترانه دانش‌آموزی با عنوان «نذر قدم‌های زینب(س)» است.

وی ادامه می‌دهد: جمع‌آوری بسته‌های هدیه دوستانه دختران دانش‌آموز به نوجوانان عراقی یکی از برنامه‌های ویژه اربعین است که دانش‌آموزان به صورت خودجوش در این طرح شرکت می‌کنند.


آثار هنری دانش‌آموزان خوزستان


آثار هنری دانش‌آموزان اصفهان

اینجا همه چیز رنگ و بوی پرواز می‌دهد و آنکه بال پریدن به این دانش‌آموزان می‌دهد، شهدا هستند... دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان مازندران هدیه‌های‌شان را معطر به عطر شهدا کردند. چقدر زیبا شهدا را در‌ «#نذر_قدمهای_زینب» همراه خود می‌دانند.

آنها با این اقدام نشان دادند که یاد شهدا هیچگاه فراموش نخواهد شد و هر روز که می‌گذرد یاد شهدا پررنگ‌تر در اذهان نقش می‌بندد.


آثار هنری دانش‌آموزان مازندران

قافله سالار، زینب (س) است و کاروان عشق همراه می‌شود با هر که دلش در مسیر اباعبدالله(ع) به عمودها گره خورده است.

جاماندگان دلداده نیز از این قاعده مستثنی نیستند و «#نذر_قدمهای_زینب» می‌کنند که بسته‌های هدیه و رزق‌های معنوی خود را همراه کاروان‌های حاضر در این اجتماع عظیم کنند تا ذره‌ای باشند در این دریای بی‌کران.

همه‌ دختران ایرانی پای کارند همچون ستادهای پشتیبانی جنگ برای تولید بسته‌های هدیه به نوجوانان عراقی.

آنها در این پویش همت به خرج داده و سهم خود را از عمودهای طریق الحسین (ع) برداشتند.


آثار هنری دانش‌آموزان سمنان


آثار هنری دانش‌آموزان البرز

گل‌سرها دیگر آماده شده است؛ همه را هم بسته‌بندی کردند؛ دو تا از خانم‌های همسایه نیز که از ماجرای نذر بچه‌ها خبردار شده بودند، برای کمک آمدند.

شادی در چهره یکایک آنها مشخص است؛ اصلا احساس خستگی نمی‌کنند؛ بچه‌ها آماده می‌شوند که بسته‌ها را به دست زائران برسانند.

از فکر اینکه تا چند روز آینده این هدایا به دست نوجوانان عراقی برسد در پوست خود نمی‌گنجند و در دلشان امیدوارند که این هدایا آنها را مانند این لحظه خودشان، بسیار شاد کند.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول