اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نرخ بیکاری در قزوین به 2.8 درصد کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: آمار بیکاری در استان قزوین تا پایان تابستان جاری به 2.8 درصد رسیده که این رقم در طی ۱۵ سال اخیر کمترین نرخ بیکاری فصلی به شمار می‌‌رود.

نرخ بیکاری در قزوین به 2.8 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در چهارمین جلسه کمیته اشتغال استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، با اشاره به اینکه نسبت به شش‌ماهه نخست سال گذشته، ۲۴ درصد کاهش در برقراری بیمه مقرری به وجود آمده است، افزود: همچنین در ۶ ماهه اول سال جاری ۲۵ درصد کاهش تعدیل نیرو نسبت به ۶ ماهه نخست سال قبل داشته‌ایم.

بابایی بیان کرد: چهار بانک و صندوق به عنوان صندوق عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی شرکت کردند و تا روز گذشته مجموع پرداختی استان ۱۸۰ میلیارد و 631 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار، رفاه و تعاون اجتماعی اظهار کرد: رقم پرداختی پست‌بانک ۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است درحالی‌که بانک کشاورزی با پرداخت رقم 105 میلیارد و 90 میلیون تومان در حوزه اشتغال روستایی عملکرد خوبی داشته است.

وی عنوان کرد: 300 میلیون تومان افزایش وام اشتغال خانگی برای شهرستان آوج در نظر گرفتیم درحالی‌که قبلاً میزان این وام ۲۸۰ میلیون تومان بوده است.

بابایی تصریح کرد: سامانه رصد ملی نیز که درگذشته با مشکلات فراوانی مواجه شده بود، با حمایت‌‌های استانی، برای نخستین بار سامانه رصد استانی را تشکیل شد.

وی افزود: در این سامانه مشخص می‌شود که هر فرد دقیقاً در کجا و به چه‌کاری مشغول است و تمام مؤلفه‌هایی که برای اثبات اشتغال‌زایی لازم است همگی در این سامانه ثبت‌شده‌اند این در حالی است که بیش از ۱۶ هزار و 375 تعهد شغلی برای دستگاه‌‌ها در نظر گرفته بودیم که بیشترین این تعهدات با 7 هزار و 693 فرصت شغلی در حوزه صنعت و معدن است.

مدیرکل تعاون، کار، رفاه و تعاون اجتماعی با اشاره به اینکه 50 درصد از این تعهدات شغلی در سامانه رصد تحقق‌یافته بیان کرد: مادامی‌که سازمان‌ها به ثبت و درج اطلاعات در سامانه نپردازند، جز آماراشتغالزایی مدنظر قرار نمی‌گیرد.

منوچهر حبیبی سرپرست معاونت اقتصادی استاندار قزوین نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات برای اشتغال روستایی در کاهش آمار بیکاری تأثیرگذار بوده است گفت: حوزه کشاورزی بیشترین سهم را در حوزه جذب تسهیلات اشتغال روستایی داشته و این توقع می‌‌رود که حوزه‌‌های صمت و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز با قدرت در این حوزه ورود پیدا کنند.

وی افزود: اکنون ۱۰۰ میلیارد بودجه برای حوزه اشتغال روستایی در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و همچنین سازمان صمت در نظر گرفته‌شده در حالی که سازمان صمت و اداره کل گردشگری از این بودجه استفاده نمی‌‌کنند.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار قزوین گفت: از 56 میلیاردی که به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اختصاص‌یافته بود تنها توانسته است تا 11 میلیارد آن را جذب کند.

حبیبی با بیان اینکه بیش از 33 میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری به آوج اختصاص دادیم درحالی‌که تنها 10 میلیارد آن جذب‌شده است، عنوان کرد: شهرستان آوج با توجه به اینکه بیشترین نیاز را دارد اما متأسفانه کمترین میزان اشتغال روستایی در این شهرستان انجام‌شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار قزوین در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از طرح‌ها به افزایش نرخ ارز برخورد کردند لازم است که این طرح‌ها که حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، در اولویت قرارگرفته و تسهیلات را زودتر دریافت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول