اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

حضور آیت الله طالقانی و مطهری در فصل جدید سریال «نفوذ»/ تصویربرداری در زندان قصر

تهیه کننده سریال «نفوذ» گفت: در فصل جدید این سریال و برای نشان دادن برهه‌ای از تاریخ معاصر حتما از حضور آیت الله طالقانی و آیت الله مطهری بهره خواهیم برد که البته هنوز بازیگران این 2 شخصیت بزرگوار انتخاب نشده‌اند.

حضور آیت الله طالقانی و مطهری در فصل جدید سریال «نفوذ»/ تصویربرداری در زندان قصر

«محسن علی اکبری» تهیه کننده سریال «نفوذ» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره مراحل تولید فصل جدید این سریال گفت: از روز اول تصویربرداری تا به حال در لوکیشن‌هایی نظیر هتل لاله، موزه عبرت، قطار، زندان قصر، شهرک سینمایی غزالی، سینما فرخ، مدرسه عالی شهید مطهری تصویرهای مربوطه را ضبط کردیم.

وی در توضیح سکانس‌هایی که تصویربرداری شده است، ادامه داد: در صحنه‌های قطار سکانس‌های مربوط به بمب‌گذاری ریل قطار را در پیشوای ورامین ضبط کردیم که که یک قطار قدیمی را با همکاری همکاران خوب راه آهن آورده و از آن در تصاویرمان استفاده کردیم. بعد از آن در موزه عبرت سکانس‌های مربوط به شکنجه‌های ساواک قبل از انقلاب، امروز نیز سکانس‌هایی را داخل زندان قصر مقابل دوربین بردیم. همچنین در هفته جاری صحنه‌های مربوط به حلبی آباد و خانه فراماسونری را در شهرک سینمایی ضبط کردیم. این سریال یکی از پر لوکیشن‌ترین سریال‌های صداوسیما دراین چند سال اخیر است.

 

این تهیه کننده همچنین بیان داشت: در سینما فرخ واقع در میدان قزوین صحنه‌های مربوط به سینمای قبل از انقلاب را ضبط کردیم و در مدرسه عالی شهید مطهری واقع در میدان بهارستان سکانس‌های ختم آیت الله طالقانی را تصویربرداری کردیم. 

علی اکبری در ادامه با اشاره به بازیگر نقش آیت الله طالقانی و آیت الله مطهری نیز افزود: ما برای نشان دادن برهه‌ای از تاریخ معاصر باید بازیگرانی را برای ایفای نقش آیت الله مطهری و طالقانی انتخاب کنیم اما این موضوع زمان بر است و باید بعد از ضبط سکانس‌های سایت کبکان به سمت این سکانس‌ها برویم. 

وی ادامه داد: تا الان علیرام نورائی، رحیم نوروزی، احمد نجفی، امیرمحمد زند، امین اسکندریان، یلدا افشاری‌نیا و چند بازیگر خارجی جلوی دوربین این سریال رفتند و تصویربرداری تا پایان بهمن ماه ادامه دارد. 

این تهیه کننده درباره ساخت و ساز لوکیشن‌های جدید این سریال نیز گفت: در حال حاضر لوکیشن سایت کبکان در شمال کشور در دست ساخت است. همچنین پادگان مریوان را به زودی با نظر مساعد امیر سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهیم ساخت. جلسه حضوری با امیر سیاری داشتیم و وی همراهی خوبی را با ما برای تصویربرداری این سکانس‌ها داشتند. قرار بر این شد تا لشکر 16 زرهی قزوین در خدمت گروه تولید سریال قرار بگیرد تا بتوانیم سکانس‌های مربوط به پادگان مریوان را مقابل دوربین ببریم. 

به گزارش فارس، این پروژه بر اساس استنادهای موجود در سیستم کشور قبل از انقلاب و به نوعی برخورد نیروهای انقلابی با فضاهایی که در اختیار جاسوسی امریکا بعد از انقلاب بود بر اساس استنادهای تاریخی است و مشاور فیلم نامه و ناظر کیفی مهدی ارگانی است که از مطلعین این حوزه است و تقریبا تمامی موارد مد نظر با تائید او پیش رفته است. نفوذ با این هدف ساخته می‌شود که تاثیر منفی حضور بیگانگان را در داخل کشور به تصویر بکشد و در نهایت می‌خواهد برای نسل جوان و نوجوان این سوال را پاسخ دهد که چرا به سفارت امریکا لانه جاسوسی می‌گویند. ما در سریال می‌بینیم که سایت‌های مختلف جاسوسی در اقصی نقاط کشور، مثل سایت کپکان کارش جاسوسی است و گزارش‌هایش را به طور کامل تحویل سفارت آمریکا می‌داده است و از آنجا به وی آی ای منتقل می‌کردند.

«نفوذ» در سه فاز پیش‌بینی شده، فاز یک از پیش از انقلاب شروع می‌شود و تا تسخیر لانه جاسوسی را روایت می‌کند. فاز‌های بعدی هم به حوادث حین گروگانگیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی که با حمایت آمریکا صورت گرفت، می‌پردازد و تولید فاز اول دو سال به طول می‌انجامد. تصاویر مربوط به فاز اول در تهران، فاز دوم در روستای قرق آباد، فاز 3 در خجیر، فاز 4 در گنبد و مشهد و همچنین فاز 5 در تهران ضبط خواهد شد. سری دوم این سریال هم قرار است ساخته شود و در این سری داستان از تسخیر لانه جاسوسی آغاز شده و تا پایان جنگ تحمیلی ادامه دارد.

 

امین اسکندریان (مهدی نقش اول سریال)، کیمیا اکرمی (محبوبه نقش اول زن)، احمد نجفی (پرویز)، حمید گودرزی (نفیسی)، رحیم نوروزی (سُرخو)، علیرام نورایی (بکتاش)، صالح میرزا آقایی (سرهنگ شریف زاده)، شهره لرستانی (مادر محبوبه)، زهرا سعیدی (مادربزرگ مهدی)، حجت‌الاسلام سیدمحسن هاشمی (استاد حوزه علمیه و نماینده امام خمینی)، جلیل فرجاد (دانشفر)، ماشاله شاه مرادی (حاج عرفان)، کاوه سماک باشی (سروان عباسی)، امیرمحمد زند (حجت الاسلام سید عباس موسوی قوچانی)، یلدا افشاری‌نیا (مهناز)، شیوا بلوچی (شهره)، نجوا صاحب الزمانی (ثریا)، فاطمه بیگی (ناهید)، محمد جواد جعفرپور (قاسم)، جلال فاطمی (سرهنگ دیویس) بازیگران ایرانی این سریال و فیلیپ ساترکین (مایکل مترینکو)، سامی بابو (چارلز جونز) از بازیگران خارجی این سریال هستند. صالح میرزا آقایی، حمید گودرزی نقش نفیسی، رحیم نوروزی صلح‌گو، جلیل فرجاد در نقش روحانی، علیرام نورائی، احمد نجفی نقش پرویز و ... نقش‌هایی بازی می‌کنند که اینها عینا واقعی است. 

 

به گزارش فارس، مشاور فیلم نامه سریال «نفوذ» مهدی ارگانی، مجری طرح محمود غلامی، مدیر هنری عبدالحمید قدیریان هستند و نویسندگی و کارگردانی این پروژه را جواد شمقدری به عهده دارد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول