اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

در نمایشگاه نانو چه گذشت؟/ سرکار: اراده صنایع و مسؤولان برای توسعه فناوری نانو قابل تقدیر است

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو ضمن ابراز رضایت از حضور مردم، مسؤولان و صاحبان صنایع در دوازدهمین نمایشگاه نانوفناوری، گفت: اراده بخش صنعت و مسؤولان برای توسعه فناوری نانو قابل تقدیر است.

در نمایشگاه نانو چه گذشت؟/ سرکار: اراده صنایع و مسؤولان برای توسعه فناوری نانو قابل تقدیر است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، دوازدهمین نمایشگاه نانو فناوری از روز پنج شنبه ۱۸ مهرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز شد و روز گذشته یکشنبه 21 مهرماه به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه حدود ۲۰۰ شرکت داخلی در زمینه نانو حضور داشتند، ۶ کشور خارجی شامل ترکیه، اندونزی، اتیوپی، عراق، افغانستان و آفریقا  نیز برای جذب سرمایه گذار و عقد قرار داد، دعوت به همکاری شدند.

استقبال مردمی و حضور صاحبان صنایع و مسؤولان رده بالای کشور از حوزه‌های مختلف در این نمایشگاه سبب شد تا برگزارکنندگان نمایشگاه، شرایط نمایشگاه دوازدهم را برای محققان حوزه نانوفناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان راضی کننده بدانند.

در رابطه با چگونگی برگزاری نمایشگاه نانوفناوری با سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت‌وگو کردیم.

سرکار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،  ضمن تشکر از تمام مردم، مسؤولان و بخصوص صاحبان صنایع که از این نمایشگاه به خوبی استقبال کردند، گفت: هر ساله بخش دانشجویی و دانش‌آموزی ما در جشنواره فعال است، امسال نیز مردم عادی و دانشجویان فعالیت بسیاری در جشنواره داشتند، اما آنچه برای ما جالب توجه بود رفت و آمد سرمایه‌گذاران و واحدهای صنعتی بود که استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه داشتند.

* انعقاد 16 قرارداد بین شرکت‌های دانش‌بنیان نانویی و واحدهای صنعتی بزرگ در نمایشگاه

وی افزود: حضور واحدهای صنعتی در نمایشگاه سبب شد تا 16 قرارداد بین شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای صنعتی بزرگ امضا شد تا از فناوری نانو برای ارتقای کیفیت محصولات استفاده کنند؛ در عین حال 5 طرح نانومچ هم در نمایشگاه سرمایه‌گذار پیدا کرد.

سرکار گفت: از مسؤولان نیز باید تشکر کنم که با حضور خود سبب دلگرمی شرکت‌های دانش‌بنیان و حتی واحدهای صنعتی شدند، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دو بار به نمایشگاه آمد، حضور معاون اول رئیس جمهور و معاون حوزه انسانی ریاست جمهوری در نمایشگاه نیز بسیار تاثیرگذار بود، وزرای مختلف نیز از نمایشگاه بازدید کرده و تفاهم‌نامه‌هایی را هم منعقد کردند.

سرکار:  به طور کلی اراده ای که برای توسعه تکنولوژی نانو در میان مسؤولان دیدیم قابل تقدیر است

 

 دبیر ستاد توسعه فناوری نانو افزود: در این راستا تفاهم نامه‌هایی در حوزه‌های نفت و صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری برای توسعه نانوفناوری در این حوزه‌ها داشتیم.

سرکار گفت: همچنین تفاهم نامه‌ای با یکی از بانک‌ها داشتیم که از شرکت‌های دانش بنیان با ظرفیت صادراتی حمایت کنند زیرا تمرکز ما در حال حاضر بر صادرات محصولات است.

وی گفت: بخش دانش‌آموزی ما برای مسؤولان این بخش بسیار جالب بود و برای حمایت همه جانبه اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول