اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ایرلند: توافق برگزیت امکانپذیر است، اما کارهای زیادی باید انجام شود

وزیر امور خارجه ایرلند گفت که توافق میان بریتانیا و اتحادیه اروپا امکانپذیر است اما هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام شود.

ایرلند: توافق برگزیت امکانپذیر است، اما کارهای زیادی باید انجام شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سیمون کوینی» وزیر امور خارجه ایرلند روز دوشنبه (امروز) گفت که توافق میان بریتانیا و اتحادیه اروپا امکانپذیر است، حتی ممکن است این هفته باشد، اما هنوز جزئیات زیادی در دست کار است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کوینی در بدو ورود به جلسه‌ای با همتایان خود در اتحادیه اروپا، گفت: «توافق امکان‌پذیر است و ممکن است در ماه جاری و یا حتی در این هفته باشد، اما هنوز چندین کار وجود دارد که ما انجام دهیم، بنابراین امیدوارم تا بتوانیم امروز پیشرفت بیشتری داشته باشیم.»

پیش از این «لئو وارادکار» نخست‌وزیر ایرلند نیز در پی تماس تلفنی با «بوریس جانسون» همتای بریتانیایی خود، گفت که با وجود شکاف‌های زیادی که در وضعیت بریتانیا باقی مانده است، تضمین حصول توافق برگزیت تا هفته آینده دشوار خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

از طرفی رئیس شورای اروپا نسبت به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات برگزیتی نخست‌وزیران انگلیس و ایرلند و ایجاد مسیری برای اجرای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرده است.

طبق این گزارش، «ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس بعد از رایزنی‌های بسیار با کشورهای اروپایی به توافقی با اتحادیه اروپا در زمینه برگزیت دست یافت اما به دنبال مواجهه شدن با سد پارلمان انگلیس برای اجرایی کردن این توافق به دومین نخست‌‌وزیر قربانی این همه‌پرسی تبدیل شد.

ترزا می سه بار توافق دولتش با اتحادیه اروپا درباره برگزیت را به پارلمان انگلیس ارائه کرد اما قانونگذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد امسال با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد و ۱۷ خرداد رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد و متعاقبا بوریس جانسون سکان نخست‌وزیری را برعهده گرفت.

۳۱ اکتبر (نهم آبان ۱۳۹۸) مهلت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا با و یا بدون توافق فرا خواهد رسید و  جانسون تأکید کرده که تا این زمان، کشورش را از اتحادیه اروپا با توافق و یا بدون توافق خارج خواهد کرد. 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول