اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رویترز: نیروهای سعودی کنترل شهر «عدن» را به دست گرفتند

خبرگزاری «رویترز» گزارش داد، عربستان سعودی برای حل مشکل درگیری میان نیروهای دولت مستعفی و نیروهای مورد حمایت امارات، کنترل شهر عدن در جنوب یمن را به دست گرفته است.

رویترز: نیروهای سعودی کنترل شهر «عدن» را به دست گرفتند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «رویترز» روز دوشنبه به نقل از چهار منبع آگاه مدعی شد که عربستان سعودی با هدف پایان دادن به درگیری‌ها میان دولت مستعفی یمن و «تجزیه‌طلبان جنوبی» مورد حمایت امارات در عدن، مستقیما کنترل این شهر در جنوب یمن را به دست گرفته‌ است.

در ادامه این گزارش آمده است، امارات به عنوان شریک اصلی عربستان در ائتلاف متجاوز از هفته پیش خارج کردن نیروهایش از عدن را آغاز کرده و به نظر می‌رسد گامی برای فراهم کردن زمینه یک توافق در راستای پایان بحران باشد.

مسؤولان یمنی به خبرگزاری رویترز گفتند: «عربستان سعودی از هفته پیش نیروهای بیشتری را جایگزین نیروهای اماراتی در فرودگاه عدن و پایگاه‌های نظامی این شهر کرده است.»

همچنین دو منطقه مطلع دیگر اعلام کردند، یک فرمانده سعودی هفته پیش رسما وظایف را در آنجا بر عهده گرفته تا اجازه نظارت بر امنیت شهر و اطراف آن را داشته باشد.

شبه‌نظامیان «الحزام الامنی» وابسته به امارات پس از چند روز درگیری با نیروهای دولت هادی در عدن و در سایه سکوت عربستان سعودی، شنبه دهم اوت ۲۰۱۹ (۱۹ مرداد ۱۳۹۸) این استان را به کنترل خود درآورده و کاخ ریاست جمهوری المعاشیق را تصرف کردند و درگیری‌ها میان دو طرف همچنان ادامه پیدا کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول