اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اطلاع مردم از لیست دارایی نماینده مجلس در انتخاب اصلح موثر است

نماینده بروجرد در مجلس با بیان اینکه اطلاع مردم از لیست دارایی نماینده مجلس در انتخاب اصلح موثر است، گفت: رشد نامتعارف و نامشروع اموال وکیل ملت در پارلمان باید همواره از سوی دستگاه قضایی و نهادهای نظارتی رصد شود.

اطلاع مردم از لیست دارایی نماینده مجلس در انتخاب اصلح موثر است

عباس گودرزی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تأکید بر محرمانه نبودن اموال و دارایی نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان ملت در مجلس نه تنها باید اموال‌شان را در سامانه قوه قضاییه ثبت کنند بلکه باید آن را به مردم شفاف بگویند. 

وی افزود: یکی از موضوعاتی که مردم می‌توانند در انتخاب وکیل خود در مجلس با انتخاب بهتری اصلح را شناسایی کنند به اطلاع بدنه جامعه از لیست اموال و دارایی نامزدها باز می‌گردد.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست به این فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که مسئولان باید طعم محرومیت را چشیده‌ باشند عمل کنند.

وی افزود: اگر مسئول و نماینده مجلسی که طعم محرومیت را نچشیده باشد و از طریق رانت به دارایی زیادی رسیده باشد نشان دهنده آن است که قطعا به کانون‌های ثروت و اشرافیت وابسته است ولی اگر مردم بدانند که اعلام اموال و دارایی نماینده چه چیزهایی است کار مردم را برای انتخاب وکیل‌شان در مجلس آسان خواهد شد.

گودرزی بیان داشت: وظیفه همه نمایندگان است که لیست اموال‌شان را اعلام کنند این در حالی است که من در دوران انتخابات به صورت شفاف در تریبون‌های مختلف و همچنین به صورت مکتوب در نشست‌های متعدد این را بیان کرده‌ام.

وی گفت: کمترین وظیفه حاکمیت در جمهوری اسلامی آن است که مسئولان و نمایندگان مجلس را مجبور به اعلام  اموال و دارایی خود و خانواده‌شان کنند. حتی پس از پایان مسئولیت هم تمامی مدیران باید مجدداً برای رصد و اعمال نظارت جدید لیستی از اموالش را ارائه کند.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: قوه قضاییه باید از نماینده مجلس «از کجا آورده‌ای؟» را مطالبه کند؛ چرا که این اقدام منجر به سالم‌سازی جامعه و شفافیت بیشتر خواهد شد.

گودرزی گفت: ممکن است بین افراد و مسئولان افرادی پیدا شوند که به خدا هم پاسخگو نباشند ولی این دسته از افراد نمی‌توانند نسبت به افکار عمومی پاسخگو نباشند. 

وی ادامه داد: برای برخی نمایندگان مجلس گاهی اوقات سفره‌های چرب و شیرین باز می‌شود که اگر آن فرد خودش را نسبت به جامعه پاسخگو نداند و یا بستری برای این کار فراهم نشده بسترهای لغزش او ایجاد خواهد شد. این در حالی است که باید بدانیم یکی از راه‌های پیشگیری از فساد نماینده مجلس اعلام لیست اموالش است.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رشد نامتعارف و نامشروع اموال نماینده باید از سوی دستگاه قضایی و حاکمیت رصد شود ضمن اینکه دانستن این موضوع بخشی از مطالبه مردم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول