اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تغییر شرایط عضویت در شورای عالی استان‌ها

رئیس شورای اسلامی استان زنجان از ارسال طرح شورای اسلامی استان درباره تغییر شرایط عضویت در شوراها، به شورای عالی استان‌ها خبر داد.

تغییر شرایط عضویت در شورای عالی استان‌ها

سجاد خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طبق ماده 88 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها و انتخاب شهرداران یکی از وظایف شورای عالی استان‌ها بررسی پیشنهادها و ارائه آنها در قالب طرح به مجلس شورای اسلامی یا دولت است که در این راستا استان زنجان نیز پیشنهادات و طرح‌هایی را بررسی و برای سیر مراحل قانونی و تصویب در شورای عالی برای ارسال به مجلس ارائه داده است.

 رئیس شورای اسلامی استان زنجان افزود: با عنایت به اینکه در شرایط انتخاب‌شوندگان طی ماده 30 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها و انتخاب شهرداران خلاءها و نارسایی‌هایی وجود دارد که موجب تنزل جایگاه شوراها و کاهش کارایی پارلمان‌های محلی شده است، شورای استان زنجان پیشنهادی مبنی بر تغییر شرایط عضویت شوراها را ارائه داده است.

وی تصریح کرد: طی نامه‌ای به شورای عالی استان‌ها، در شرایط انتخاب‌شوندگان علاوه بر لحاظ کردن شرایط مندرج در ماده 30 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراها و انتخاب شهرداران، پیشنهاد شده است که همه افراد واجد شرایطی که قصد کاندیداتوری در  انتخابات شوراهای اسلامی را دارند پیش از ثبت نام قطعی در انتخابات، طی پروسه‌ای سراسری در آزمون احراز صلاحیت علمی، تجربی «حضوری یا غیر حضوری» که به سنجش معلومات عمرانی، اجتماعی و اشرافیت بر قوانین تشکیلات و انتخابات شوراها و انتخاب شهرداران می پردازد حضور یافته و در صورت کسب حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز، امکان کاندیداتوری آنها فراهم شود.

خدایی تصریح کرد: با توجه به توسعه و رشد روز افزون جوامع محلی حضور افرادی مطلع، توانمند، مجرب و متخصص به عنوان نمایندگان مردم و تصمیم‌گیران در پارلمان‌های محلی بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: حضور افرادی به عنوان عضو شوراهای شهر بدون توجه به تخصص و اطلاع در حوزه‌های مرتبط مدیریت شهری، رأی‌آوری بر مبنای هزینه‌کرد تبلیغاتی و ... عدم توجه به توانمندی افراد در حوزه‌ای همچون پارلمان محلی که وظایف متعدد و گسترده‌ای در حوزه تصمیم‌گیری دارد آسیب‌های جدی به شهرها  وارد کرده و بازدهی را کاهش می‌دهد و همچنین امکان حضور و مشارکت را از افراد توانمند سلب  می‌کند.

انتهای پیام/73005/ق۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول