اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آمار ثبت‌نام زائران اربعین به بیش از ۴۲ هزار نفر رسید

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: باتوجه به حذف ویزا در سال جاری شاهد افزایش آمار ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح هستیم و از آغاز ثبت‌نام تا به امروز، ۴۲ هزار و ۵۰۰ زائر قزوینی در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

آمار ثبت‌نام زائران اربعین به بیش از ۴۲ هزار نفر رسید

محمدرضا یوسفی، مدیرحج و زیارت استان قزوین در گفت وگو با خبرگزاری فارس در قزوین اظهار کرد: ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در قزوین از هفته‌های گذشته آغاز شده است و افراد برای سفر انفرادی تا پایان ماه صفر می‌توانند با ثبت‎نام در سامانه سماح بدون ویزا راهی کربلا شوند.

وی افزود: از زمان آغاز ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح تا به امروز، ۴۲ هزار و ۵۰۰ زائر قزوینی در این سامانه ثبت‌نام کرده اند و پیش بینی می شود  این آمار  افزایش یابد.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین بیان کرد: آمار ثبت‌نام زائران در سال گذشته شامل ۱۹ هزار نفر بود که با توجه به حذف روادید و ویزا در سال جاری، پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران به ۴۰ الی ۴۵ هزار نفر برسد.

یوسفی یادآور شد: از ۲۴ دفاتر زیارتی در استان، یک دفتر در معلم کلایه، یک دفتر در اقبالیه، دو دفتر در شهرستان تاکستان، یک دفتر در شهرستان بویین‌‍زهرا، یک دفتر در شهرستان آبیک و یک دفتر در شهر الوند فعال است و مابقی در قزوین قرار دارند و زئران می توانند با مراجعه به این دفاتر و یا به صورت غیرحضوری و شخصی نسبت به ثبت‌نام خود در سامانه سماح اقدام کنند.

وی با اشاره به مبلغ ثبت‌نام زائران اضافه کرد: مبلغ ثبت‌نام توسط به ازای هر نفر برابر ۲۲ هزار تومان بابت هزینه بیمه و هلال احمر بوده و در صورت مراجعه به دفاتر زیارتی و ثبت‌نام در آن، معادل ۲۵ هزار تومان است.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین به همراه داشتن مدارک تاکید و تصریح کرد: زائران باید کارت شناسایی، اصل گذرنامه و پرینت بیمه نامه‌ای که از سامانه سماح دریافت می‌کنند را به همراه خود داشته باشند و به مرز مراجعه کنند و در غیر این‌صورت نمی‌توانند از مرز کشور خارج شوند.

یوسفی ادامه داد: باتوجه به حذف ویزا در سال جاری، شاهد رشد آمار ثبت‌نام زائران اربعین هستیم.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول