اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تولید و راه‌اندازی اپلیکیشن «کارآمد» در کردستان/پوشش 170 رسته شغلی در اپلیکیشن کارآمد

اپلیکیشن «کارآمد» بعنوان بازار آنلاین خدمات، توسط جمعی از جوانان کردستان طراحی و تولید شده و هدف اصلی آن پیدا کردن متخصص بصورت آنلاین است.

تولید و راه‌اندازی اپلیکیشن «کارآمد» در کردستان/پوشش 170 رسته شغلی در اپلیکیشن کارآمد

زاهد منصوری مدیرعامل شرکت آوااندیش روژ زاگرس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این شرکت که در حوزه آی‌تی، طراحی سایت و تولید اپلیکیشن موبایل فعالیت می‌کند از دو سال پیش عضو پارک علم و فناوری استان کردستان شده است.

وی افزود: در آوا اندیش روژ زاگرس 5 نفر بصورت مستقیم و 4 نفر بصورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

منصوری ادامه داد: در این شرکت دو اپلیکیشن با عنوان «کارآمد» و «سامانه جامع ناشنوایان» طراحی و تولید کردیم.

وی تصریح کرد: اپلیکیشن کارآمد برنامه‌ای برای یافتن متخصصان و استادکاران در حوزه‌های مختلف است در واقع این نرم‌افزار ارتباط شما و سرویس‌کاران را برقرار می‌کند که بتوانید با انتخابی آگاهانه، خدمت مورد نظرتان را به سادگی و با قیمتی به‌صرفه، دریافت کنید.

«کارآمد» بازار آنلاین خدمات

منصوری با بیان اینکه کارآمد بازار آنلاین خدمات است، گفت: مشتریان با سفارش آنلاین خدمات و دسترسی سریع به متخصصان، تجربه‌ای متفاوت از دریافت صدها خدمت در منزل و محل کار خواهند داشت در واقع مشتریان بصورت آنلاین درخواست خدمت موردنظر خود را  می‌دهند و براساس ساعت و مکانی که در ایپلیکیشن درخواست شده استادکار موردنظر در محل حضور پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: این نرم‌افزار فصل پاییز در سنندج شروع به کار می‌کند و هدف اصلی آن پیدا کردن متخصص بصورت آنلاین است.

پوشش 170 رسته شغلی در اپلیکیشن کارآمد

مدیرعامل شرکت آوااندیش روژ زاگرس عنوان کرد: نرم‌افزار کارآمد اکثر شغل‌ها را پوشش می‌دهد و در حال حاضر 170 رسته شغل در آن وجود دارد که البته امکان افزایش این تعداد شغل هم وجود دارد.

وی ادامه داد: به همراه 6 نفر از دوستانم حدود 15 ماه روی طراحی و تولید نر‌م‌افزار کار کردیم و در حال حاضر نمونه مشابه این نرم افزار در تهران تولید و راه‌اندازی شده است اما ما امکانات بیشتر و جدیدتری به آن اضافه کردیم.

منصوری تصریح کرد: محصول بعدی ما سامانه جامع ناشنوایان است که بزودی این محصول هم وارد بازار می‌شود، در این سامانه فیلم، سریال و کتاب داستان به زبان اشاره ناشنوایان ترجمه و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

تبدیل زبان اشاره به صوت و برعکس

وی گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزار ناشنوایان این است که قرار است بصورت آنلاین صوت را به زبان اشاره و زبان اشاره را به صوت تبدیل کنیم، یعنی دوربین را مقابل ناشنوایان قرار می‌دهیم بعد از حرکات اشاره آنها، مفاهیم را به صوت تبدیل می‌کنیم که افرادی که در کنار ناشنوایان هستند متوجه منظور آنها شوند البته این بخش پایانی پروژه است و در حال کار کردن روی آن هستیم.

راه‌اندازی کارآمد در اقلیم کردستان عراق

منصوری گفت: برنامه آینده ما این است که این دو محصول خود را وارد بازار کنیم و در ادامه آنها را توسعه و ارتقا دهیم البته برنامه داریم در کردستان عراق نرم‌افزار کارآمد را نیز راه‌اندازی کنیم و همچنین در آینده‌ای نزدیک چند گیم مخصوص ناشنوایان نیز طراحی و تولید کنیم.

دانشجویان در دانشگاه‌ها چیزی یاد نمی‌گیرند

مدیرعامل شرکت آوااندیش روژ زاگرس به مشکلات حوزه آی‌تی در کردستان اشاره کرد و گفت: در شهر سنندج نیروی متخصص کامپیوتر و آی‌تی به سختی گیر می‌آید، هرچند فارغ‌التحصیل زیادی در این حوزه داریم اما متاسفانه دانشجویان ما در دانشگاه‌ها چیز‌هایی یاد می‌گیرند که به درد بازار کار نمی‌خورد و سرفصل‌ها کاربردی نیست یعنی فارغ‌التحصیل ما تا وارد بازار کار نشود و چندین سال دوره نبیند نمی‌تواند کاری انجام دهد.

عدم همخوانی سرفصل دروس دانشگاه با بازار کار

وی افزود: با توجه به اینکه خودم مدرس دانشگاه هستم مجبور هستم تعدادی از دانشجویان را به شرکتم بیاورم بعد از مدت طولانی آموزش تازه می‌توانند کارهای ابتدایی انجام دهند دلیل اصلی این امر هم این است که سرفصل دروس دانشگاه‌ها با بازار کار همخوانی ندارد.

انتهای پیام/2330/83

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول