اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

سلطانی: موفقیتم در ازبکستان برای کل ایران است/ می‌خواهم چالش جدیدی را تجربه کنم

مربی ایرانی تیم ملی کاراته ازبکستان گفت: تمام تلاشم را می‌کنم که در کاراته ازبکستان تاثیرگذار باشم، به هر حال با موفقیتی که اینجا به دست می‌آورم افتخار آن برای کل ایران است.

سلطانی: موفقیتم در ازبکستان برای کل ایران است/ می‌خواهم چالش جدیدی را تجربه کنم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، شهاب سلطانی مربی سابق تیم ملی کاراته کشورمان با پیشنهاد مسئولان فدراسیون کاراته ازبکستان راهی این کشور شد و پس از به توافق رسیدن با مسئولان فدراسیون این کشور هدایت تیم ملی بزرگسالان ازبکستان را به مدت یک سال برعهده گرفت.

شهاب سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که چطور شد که شما با فدراسیون کاراته ازبکستان به توافق رسیدید گفت: حدود 23 تا 24 سال است که با تیم‌های ملی کاراته ایران در رده‌های سنی مختلف کار می‌کنم. یک شرایطی به وجود آمد که از سوی کمیته ملی المپیک کشور ازبکستان این پیشنهاد مطرح شد و تقریبا حدود یک ماه پیش این اتفاق رخ داد. من برای اینکه تصمیم بگیرم روی این پیشنهاد خیلی فکر کردم که آیا قبول کنم یا خیر. با دوستان نزدیک و خانواده‌ام مشورت کردم و در نهایت تصمیم گرفتم بعد از این همه سال خدمت در رده‌های مختلف تیم ملی یک سال یک چالش جدید را تجربه کنم.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: به هر حال قرار است به مدت یک سال در یک شرایط جدید با بازیکنان جدید از نظر جغرافیایی در یک منطقه جدید و شرایط جدید که به وجود آمده کار کنم و قطعا چالش جدیدی را تجربه خواهم کرد. امیدوارم تجربه‌ای که در طول این سال‌ها را به دست آورده‌ام در این کشور به کاراته‌کاهای ازبکستانی انتقال دهم.

مربی ایرانی تیم ملی کاراته ازبکستان در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد شما برای حضور در المپیک توکیو است یا خیر، گفت: با قرارداد یک ساله‌ای که من امضا کرده‌ام، خب، اگر از امروز این قرارداد را محاسبه کنیم من حتی تا چند ماه بعد از المپیک 2020 توکیو با این فدراسیون قرارداد خواهم داشت.

سلطانی در پاسخ به این سوال که آیا دستیارانش مربیان ازبکستانی خواهند بود یا خیر، گفت: در رابطه با دستیارانم باید بگویم که ازبک‌ها دو مربی قدیمی دارند که در مسابقات آسیایی و کاراته‌وان‌های مختلف ما این مربیان را می‌دیدیم. این مربیان شناخت خوبی از بازیکنان تیم ملی ازبکستان دارند که روحیه آنها را می‌شناسند. شرایط خاص هر کدام از بازیکنان تیم ملی را این مربیان به خوبی می‌شناسند. به همین دلیل با صحبت‌هایی که با مسئولان فدراسیون کاراته ازبکستان داشتم تصمیم بر این شد که با همین دو مربی کارم را شروع کنم تا ببینیم در آینده چه پیش می‌آید.

وی در پاسخ به این سوال که بچه‌های تیم ملی ازبکستان آیا شرایط رسیدن به المپیک را دارند یا خیر،‌ اظهار داشت: به هر حال کاراته ازبکستان در سطح آسیا جزو تیم‌های شناخته‌شده است. یعنی جزو تیم‌های درجه یک آسیا محسوب می‌شوند. ازبک‌ها کاراته‌کاهای خوبی دارند و تلاش ما هم بر این است تا آنها سهمیه حضور در المپیک 2020 توکیو را به دست بیاورند،‌هر چند که مسابقات زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم و امتیازات زیادی توسط حریفان جمع آوری شده است اما ما 6 مرحله مسابقات لیگ برتر کاراته وان و یک مرحله مسابقات سری آ را پیش رو داریم .تقریبا نزدیک به 6500 امتیاز هنوز دست نخورده مانده است. ما در وهله اول تمام تلاشمان را می‌کنیم که از نظر فنی شرایط بازیکنان را تغییر دهیم. با توجه به آن شرایطی که برای مسابقات لازم است و آن آنالیزهایی که از این بازیکنان و حریفان آنها داریم بتوانیم یک شرایطی را ایجاد کنیم که آنها بهتر از قبل بازی کنند.

مربی سابق تیم ملی کاراته کشورمان در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: برنامه ما در وهله دوم این است که بتوانیم امتیازهای باقیمانده را به دست بیاوریم که در نهایت از طریق رنکینگ المپیک بچه‌ها سهمیه المپیک را کسب کنند. ما در وزن 60 و 75 کیلوگرم مردان و در یک وزن بانوان شرایط بهتری نسبت به دیگر کاراته‌کاهای ازبک داریم. در هر صورت ما تلاش می‌کنیم اول از طریق رنکینگ بچه‌ها را به المپیک توکیو برسانیم اما اگر این امر میسر نشود، ما فروردین ماه سال آینده از طریق مسابقات پاریس با قدرت ظاهر می‌شویم تا سهمیه ورود به المپیک توکیو را به دست بیاوریم.

سلطانی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: به عنوان یک مربی که سال‌ها با بچه‌های ملی پوش کاراته ایران در دوره های مختلف کار کرده‌ام به هر حال یک تعصب خاصی نسبیت به تیم ملی کاراته ایران دارم. فکر می‌کنم تا حد توانم برای تیم ملی ایران زحمت کشیده‌ام. به هر حال آرزوی موفقیت برای کاراته ایران دارم . الان شرایط مناسبی برای کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ المپیک دارند. من آرزو می‌کنم که همه بچه‌ها موفق شوند. از سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته تشکر می‌کنم که در این مسیر که به وجود آمده تاثیرگذار بوده است و به من کمک کرده. از مسئولان کمیته ملی المپیک نیز تشکر می‌کنم. بنده به عنوان یک ایرانی برای ورزش کاراته ایران آرزوی موفقیت دارم. از سوی دیگر با توجه به تعهدی که به کشور ازبکستان دارم از فردا تمریناتم شروع می‌شود تا تیم در لیگ جهانی اسپانیا حضور داشته باشد. تمام تلاشم را می‌کنم که در ازبکستان تاثیرگذار باشم، به هر حال با موفقیتی که اینجا به دست می‌آورم افتخار آن برای کل ایران است. من تمام تلاشم را می‌کنم که اینجا این اتفاق رخ دهد. به هر حال تمام مربیانی که خارج از ایران فعالیت می‌کنند هر افتخاری کسب کنند برای کشور عزیزمان است.

سرمربی تیم ملی کاراته ازبکستان در پایان صحبت‌های خود اظهار داشت: از همه آنهایی که در پیشرفت کاراته من تاثیر گذاشته‌اند تشکر می‌کنم. از دبیر سابق فدراسیون که همیشه از من حمایت کرده تشکر می‌کنم،‌ از خانواده‌ام، تمام دوستانم به خاطر موفقیت‌هایی که به دست آورده‌ام، تشکر می‌کنم. دوستان من در پیشرفت من تاثیرگذار بوده‌اند. من شاگردان زیادی را در تیم ملی داشته‌ام و حالا به عنوان مربی در جاهای مختلف خدمت می‌کنند و یا به لحاظ شرایط خانوادگی از کاراته فاصله گرفته‌اند. از همه آنها که در پیشرفت من تاثیرگذار بوده‌اند تشکر می‌کنم. به هر حال ما از قبل یک مجموعه خوب و محکم بودیم. آن سال‌هایی که ورزش قهرمانی در زنجان جا نیفتاده بود کاراته در زنجان به عنوان یک نقطه عطف شروع به مدال آوری کرد و این باور بین همه ورزشکاران آن شهر و استان به وجود آمد که حتی می‌شود از شهر کوچکی مثل زنجان پله‌های ترقی را طی کرد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول