اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آخرین تحولات عدن در جنوب یمن

یک وبگاه یمنی اعلام کرد، نیروهای وابسته به دولت مستعفی وارد عدن شده‌اند و برای در دست گرفتن کنترل مواضع مهم آماده می‌شوند.

آخرین تحولات عدن در جنوب یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «رویترز» دوشنبه (دیروز) گزارش داد، عربستان سعودی برای حل مشکل درگیری میان نیروهای دولت مستعفی و نیروهای مورد حمایت امارات، کنترل شهر عدن در جنوب یمن را به دست گرفته است.

ورود نیروهای «هادی» به عدن

در همین ارتباط وبگاه «المشهدالیمنی» اعلام کرد، نیروهای وابسته به دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن در ساعات پایانی دوشنبه شب (دیشب) وارد عدن شدند.

در این گزارش آمده، گردانی از نیروهای گارد ریاست‌جمهوری با سلاح و تجهیزات خود وارد عدن شدند و برای تحویل گرفتن پایگاه‌ها و استقرار مجدد در این شهر آماده می‌شود.

آماده‌باش در البریقه

این وبگاه یمنی در خبری دیگر اعلام کرد نیروهای «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات در شهرستان «البریقه» عدن حالت آماده‌باش اعلام و تدابیر شدید امنیتی در ورودی‌ها و بازرسی‌ها اعمال کرده‌اند.

بر اساس بیانیه صادر شده، «مصطفی العطیری» فرمانده نیروهای شورای انتقالی جنوب به  نیروهای تحت امر خود دستور داده برای هر موضوع غافلگیرکننده‌ای طی ساعات آینده آماده باشند.

در ادامه این گزارش آمده، این اقدام پس از آن انجام شد که رسانه‌های محلی و بین‌المللی از ورود نیروهای سعودی و دولت مستعفی یمن به عدن و کنترل مواضع راهبردی این شهر به دست نیروهای مذکور خبر دادند.

مطالبه هادی از امارات

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز در خبری از مهم‌ترین مطالبات عبد ربه از امارات برای پایان درگیری در استان‌های جنوبی یمن پرداه برداشت.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن از امارات خواسته به حمایت نظامی و آموزش و تسلیح نیروهای شورای انتقالی جنوبی و تمام نیروهای تجزیه‌طلب دیگر پایان دهد.

نزاع در عدن پس از آن شدت گرفته که نیروهای وابسته به امارات در مردادماه با نیروهای دولت مستعفی درگیر شدندو کنترل آن را به دست گرفتند.

انتهای پیام/م

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول