اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

چهاردمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی چهارشنبه در تهران

چهاردمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی چهارشنبه به ریاست ظریف و وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی در تهران برگزار می‌شود.

چهاردمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی چهارشنبه در تهران

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی فردا (چهارشنبه)  ۲۴ مهر ماه به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و وزیر روابط و همکاری‌های بین المللی آفریقای جنوبی در تهران برگزار می‌شود.

خانم «ناله دی پاندورا» وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی بدین منظور در سفر به تهران قرار است فردا چهارشنبه  با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در این نشست شرکت و در پایان این نشست اسناد مربوطه به امضای دو طرف خواهد رسید.

به گزارش فارس، سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی اول آبان 1396 به ریاست محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و ماشابانه وزیر خارجه وقت آفریقای جنوبی در محل وزارت خارجه آفریقای جنوبی در پرتوریا برگزار شد. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران آبان 1396 در سفر به چند کشور آفریقایی به پرتوریا رفت و ضمن شرکت در نشست کمیسیون مشترک با همتای خود و «جاکوب زوما» رئیس جمهور پیشین آفریقای جنوبی دیدار کرد.

در پایان این نشست بیانیه‌ای به امضای وزرای خارجه دو کشور رسید. این بیانیه مواردی چون همکاری‌ها در زمینه کشاورزی، شیلات، زنبورداری، حمل ونقل،کشتیرانی، همکاری‌های بانکی، توسعه سرمایه گذاری، نانو و بیوتکنولوژی را شامل می‌شد. 

دوازدهمین نشست این کمیسیون نیز با حضور محمدجواد ظریف و خانم ماشابانه اردیبهشت 1394 در تهران برگزار شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول