اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آمادگی دستگاه‌های سمنان برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی

فرماندار سمنان بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی تأکید کرد.

آمادگی دستگاه‌های سمنان برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدعباس دانایی ظهر امروز در هفتمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سمنان با اشاره به ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران در روز چهارم شهریورماه سال 1398 توسط رئیس جمهور به وزارت کشور، بر لزوم مطالعه، تسلط و عمل به مفاد این قانون توسط تمام دستگاه‌ها، نهادها و مؤسسات مشمول تأکید کرد.

وی با توجه به‌ضرورت حفظ آمادگی دستگاه‌های اجرایی در مواجهه با وقوع حوادث قهری و به‌ویژه ناهنجاری‌های جوی و آمادگی تجهیزات دستگاه‌های متولی در مواقع بحران، بیان کرد: با وجود سن بالای ماشین‌آلات دستگاه‌های متولی به‌ویژه در قسمت ماشین‌آلات سنگین، با تمهیدات اتخاذشده 75 درصد از ماشین‌آلات از قابلیت سرویس‌دهی برخوردارند و در آینده نزدیک این عدد به حدود 90 درصد خواهد رسید.

فرماندار سمنان با توجه بر جمع‌آوری پل واقع در جاده سیلو و با عنایت به اعتبار تخصیص داده شده به شهرداری سمنان از محل اعتبارات متوازن برای احداث پل جدید با شرایط مناسب و استاندارد، بر لزوم تسریع در آغاز عملیات اجرایی این پروژه تأکید کرد.

در این جلسه مقرر شد، دستگاه‌های متولی نسبت به سامان‌دهی بند خاکی روزیه، تسریع در آغاز عملیات اجرایی پروژه پل واقع در جاده سیلو، فراهم شدن بستر حضور تمام مدیران و کارشناسان مسؤول در امر مدیریت حوادث در دوره‌های آموزشی بلندمدت و کوتاه‌مدت، عملیاتی شدن تکمیل شبکه پایش و هشدار سیل، لایروبی و بدنه‌سازی مسیر رودخانه شهرک غرب تا پل سیلو، نصب دکل در پارک کوهستان به‌منظور پوشش‌دهی مناسب رادیویی در جنوب سمنان و ارتقای سطح ایمنی و پیشگیری از خسارات واحدهای مسکونی در روستاها اقدام کنند.

طبق مصوبات کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان سمنان مقرر شد، دهیاری‌ها نسبت به معرفی متقاضیان واحدهای فرسوده (خسارت‌دیده) که قصد ساخت و بازسازی را دارند، به فرمانداری‌ها برای برخورداری از محل تسهیلات بانکی ویژه واحدهای احداثی اقدام کنند.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول