اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

کاهش ۳۵ درصدی مصرف انرژی در دانشگاه‌ها در ۴سال گذشته

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از کاهش ۳۵ درصدی مصرف انرژی در دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک علم و فناوری وابسته در ۴ سال گذشته خبر داد.

کاهش ۳۵ درصدی مصرف انرژی در دانشگاه‌ها در ۴سال گذشته

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم، محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مصرف انرژی در دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک علم و فناوری وابسته در ۴ سال گذشته 35 درصد کاهش داشته است.

نظر پور افزود: با هدف کاهش مصرف انرژی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه مدیریت سبز، پروژه‌های مدیریت آب و پساب با اجرای تصفیه خانه، بازچرخانی پساب و استفاده از روش‌های آبیاری نوین و نیز تغییر پوشش گیاهی به گیاهان مقاوم به خشکی و اقدامات بهینه‌سازی مصرف انرژِی با اصلاح سیستم روشنایی، استفاده از بانک خازن، ارتقا، بهینه سازی و هوشمند سازی موتورخانه.ها) و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در سنوات گذشته در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

وی در این خصوص تصریح کرد: به منظور ارزیابی عملکرد اقدامات اجراشده در حوزه‌های مختلف مدیریت سبز، پایش مصارف انرژی در بازه زمانی فروردین ماه سال ۱۳۹۵ الی شهریورماه سال ۱۳۹۸ در ۱۰۰ دانشگاه، مرکز آموزشی، پژوهشی و پارک علم و فناوری در دستور کار قرار گرفت.

به گفته معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، اطلاعات ارسالی مراکز آموزش عالی در حوزه مصارف انرژی توسط کارشناسان اداره کل نظارت بر طرح‌های عمرانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و نتایج ارزیابی‌ها مؤیّد کاهش ۳۵ درصدی مصرف گاز و ۱۵ درصدی مصرف آب در ۱۰۰ دانشگاه، مرکز آموزشی، پژوهشی و پارک علم و فناوری و کاهش تا ۲۵ درصدی مصرف برق در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول