اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

درمان بیماران عراقی به زودی در همدان

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان از اعزام بیماران شهر بغداد توسط یک فعال عرصه گردشگری عراق به بیمارستان آتیه همدان خبر داد.

درمان بیماران عراقی به زودی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین قراباغی صبح امروز در بازدید از بیمارستان آتیه همدان به منظور توسعه گردشگری سلامت در شهر همدان اظهار کرد: استانداردسازی در این بیمارستان صورت گرفته و امکاناتی فراهم شده که برای شهر همدان نیز یک مزیت بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای طی دو روز گذشته با یکی از فعالان گردشگری کشور عراق گفت: این فعال گردشگری در شهر بغداد و تهران دفتر گردشگری دارد که به دنبال توسعه گردشگری سلامت در همدان نیز است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه این فعال گردشگری عراق اطلاعی از وضعیت زیرساخت‌های بیمارستانی استان همدان نداشت و نگران بود که هدف مورد نظرش محقق نشود افزود: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیریت درمان تامین اجتماعی همدان، نخستین بازدید این فعال گردشگری از بیمارستان آتیه همدان صورت گرفت که رضایتمندی نیز به دست آمد.

وی از اعزام بیماران شهر بغداد توسط این فعال گردشگری عراق به بیمارستان آتیه همدان خبر داد و گفت: این فرد قول داده است که برای ورود بیماران شهر بغداد به بیمارستان آتیه و قلب فرشچیان همدان اقدامات لازم را انجام دهد.

قراباغی با اشاره به اینکه خوشبختانه ظرفیت خوبی در بیمارستان آتیه برای درمان بیماران مستضعف و کم درآمد ایجاد شده است خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر این بیمارستان با همت، تفکر و پیگیری مدیران متحول شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان آتیه همدان به عنوان بیمارستان پایلوت در پذیرش بیماران حوزه توریسم سلامت در استان شناخته شده است گفت: این بیمارستان جزو 14 بیمارستان کشور است که مجوز گردشگری سلامت را دارد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با تاکید به اینکه بیمارستان فرشچیان همدان ظرفیت بسیار خوبی دارد گفت: این بیمارستان باید در افق 1399 یکی از بیمارستان‌های برتر در خاورمیانه باشد که به دنبال دستیابی به این مهم است.

وی با اشاره به اینکه فرصت بسیار خوبی برای همدان فراهم شده تا در حوزه توریسم سلامت فعالیت کند خاطرنشان کرد: با رئیس دانگشاه علوم پزشکی همدان نیز در این خصوص جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد تا هرچه سریع‌تر به اهداف نزدیک شویم.

قراباغی با بیان اینکه هفته بعد بازدیدی از شهرک سلامت اصفهان در راستای توسعه گردشگری سلامت همدان انجام خواهد شد گفت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت درمانی استان در بخش جذب توریست استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه طبق تحقیقات صورت گرفته توریست‌های عراقی به مشهد، قم، شمال، کیش و قشم سفر می‌کنند خاطرنشان کرد: 20 تا 30 درصد توریست این کشور برای زیارت به شیراز سفر می‌کنند و بقیه آنها به خاطر دریافت خدمات درمانی عازم این استان هستند.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه شیراز پایلوت درمانی کشور شناخته شده است گفت: انتظار داریم همدان به جایگاهی برسد که بیماران هر نقطه از استان فارس با استفاده از اورژانس هوایی یا زمینی و در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را در همدان دریافت کنند.

وی با بیان اینکه کار در بیمارستان آتیه همدان طبق استانداردها و تخصص‌ها پیش رفته و تلاش ما این است شاخص‌های این بیمارستان بالاتر رود گفت: نباید شایستگی و تخصص‌ها را فدای سیاست کرد هرچند مدیریت درمان تامین اجتماعی همدان نیز سیاسی نیست و عمل‌گرا است.

بیمارستان آتیه مرکز درمانی مناسب برای شهروندان همدانی است

نائب رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه مرکز درمانی مناسب و درخور شأنی برای شهروندان همدانی در بیمارستان آتیه ایجاد شده که حتی بیمارانی از استان‌های همجوار به این بیمارستان مراجعه می‌کنند اظهار کرد: تامین اجتماعی از سازمان‌هایی بوده که به قشر محروم خدمات‌رسانی دارد که بخشی از آن مربوط به حوزه درمان است.

حمید بادامی‌نژاد بیان کرد: موضوع توریسم سلامت در کمیسیون گردشگری شورای شهر همدان پیگیری می‌شود که امیدواریم در این زمینه از ظرفیت پزشکان و مراکز درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

سید مسعود عسگریان؛ رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه گردشگری و جذب توریسم سلامت باید آورده ارزی نیز داشته باشد اظهار کرد: درآمدزایی در این بخش حائز اهمیت است و باید در این راستا گام‌های خوبی برداشته شود.

انتهای پیام/89026/خ/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول