اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

استقرار 45 واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی استان قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین از استقرار و فعالیت 45 واحد تولیدی دانش بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی استان خبر داد.

استقرار  45 واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، حمیدرضا خانپور در حاشیه حضور  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در شهرک صنعتی کاسپین اظهار کرد: در حال حاضر 45 واحد صنعتی و تولیدی دانش بنیان و مستعد دانش‌بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی استان شناسایی شده که از این تعداد 25 واحد به عنوان شرکت دانش‌بنیان به ثبت رسیده و مابقی در مرحله ثبت نهایی قرار دارند.

وی تصریح کرد: بیشترین شرکتهای دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی کاسپین و لیا مستقر هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در ادامه یادآور شد: در سفر دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور به استان و بازدید از چند شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی کاسپین قول مساعدت جهت تسریع در بررسی پرونده 19 شرکت مستعد دانش‌بنیان را صادر کرده تا به ثبت برسد.

وی اضافه کرد: همچنین معاون عملی و فناوری رئیس جمهور از پیگیری جدی موضوع معافیت مالیاتی واحدهای مستقر در شهرک صنعتی کاسپین در خصوص فاصله هوایی به زمینی در آیین نامه اجرایی قانون رفع موانع تولید خبر داد.

خانپور ادامه داد: شرکتهای دانش‌بنیان متقاضی زمین صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی می‌توانند از امکان پرداخت بخش نقدی بمیزان ده درصد و یا ده درصد بخشودگی نرخ حقوق انتفاع برخوردار شوند؛ این در حالی‌است که امکان تقسیط بخش غیر نقدی آنها تا 48 ماه فراهم گردیده است.

وی با اشاره به مشوقها و برنامه‎های حمایتی برای شرکتهای دانش‌بنیان گفت: دریافت تسهیلات و معافیت مالیاتی، معافیت عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی، ارائه تسهیلات به شرکتهای دانش‌بنیان  جهت تبدیل ایده به محصول و اشتغال دانش آموختگان برتر فناور ، حمایت از صادرات محصولات شرکتهای دانش‌بنیان با هدف توسعه بازار صادراتی، برنامه‌ریزی جهت حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی بصورت رایگان از جمله برنامه‌های حمایتی از این شرکتها است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی دانش‌بنیان و مستعد دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یک هزار و600 میلیارد ریال است که زمینه اشتغال  دو هزار و 115 نفر را فراهم نموده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این واحدهای تولیدی در زمینه محصولات تولیدی مواد دارویی، ماشین آلات بسته‌بندی غذایی، مواد شیمیایی و رزینی، موتور و دوچرخه، سیل و یاتاقان، مقره سیلیکونی، تجهیزات آزمایشگاهی، مواد زیستی کشاورزی، زئولایت، کپسول آتش‌نشانی، نساجی و پوشاک، سیستم‌های روشنایی، فرآورده های  دارویی و آرایشی و بهداشتی، قطعات یدکی خودرو، فیلترهای صنعتی، فرآورده‎های و بسته بندی کشمش و خرما، ، تولید کننده فرو مولبیدن و نمکهای رنیوم فعالیت دارند.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول