اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را!

چرا در بازه‌های زمانی مختلف خبر تغییر شهردار مطرح و چند روز بعد تکذیب می‌شود، آیا خبر تغییر شهردار یک جریان هدایت شده از سوی شخص یا اشخاصی است که قصد تخریب شهردار را دارند یا منتشر کنندگان این اخبار اهداف دیگری را دنبال می‌کنند؟

دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، «ماجرا از این قرار است که مردی خروسی داشت که به پشت بام فرار کرد و به خانه یکی از همسایه‌ها رفت، صاحب خروس هم در خانه همسایه‌ها را می‌زد و دنبال خروسش می‌گشت، مردی که خروس در خانه‌اش بود ناگهان صدای در را شنید و چون حدس زد صاحب خروس باشد، آن را بلافاصله زیر عبایش پنهان کرد و در را باز کرد. تا مرد را دید که نشانی خروس را می‌گرفت سریع گفت: «به حضرت عباس قسم خروست به خانه من نیامده است»،  ولی دم خروس که از گوشه عبای مرد بیرون زده بود بهترین شاهد بر دروغ بودن حرف آن مرد داشت، صاحب خروس هم نگاهی به مرد انداخت و گفت: «دم خروس را باور کنم یا قسم حضرت عباس را!».

این داستان آموزنده اما کوتاه شباهت بسیاری به اوضاع این روزهای شهر زنجان دارد، اتفاقات ضد و نقیضی که رخ می‌دهد و جوابی برای آنها نیست.

نمونه بارز دم خروس و قسم حضرت عباس، مباحثی است که درباره تغییر «مسیح‌الله معصومی» شهردار زنجان بیان می‌شود، خواسته یا ناخواسته از همان ماه‌های اول گروهی به صورت هدایت شده حرف از تغییر شهردار می‌زنند و پس از مدتی اعضای شورا یا خود شهردار واکنش نشان داده و می‌گویند، شهردار ماندنی است، تا اینکه حضور شهردار زنجان به دو سال می‌رسد «بیر گدیرم، گدیرمنن گورخ، بیر ییمیرم ییمیرمنن».

این روزها که دو سال از انتخاب شهردار زنجان می‌گذرد، بار دیگر زمزمه تغییر شنیده شده و از چند روز قبل این مباحث قوت گرفته و حتی گاها گزینه‌های جایگزینی شهردار نیز مشخص شدند.

مبحث تا جایی پیش رفت که رئیس و نایب رئیس شورای شهر زنجان نیز در رسانه‌های مختلف خبر از این تغییر داده و به صورت ضمنی آن را تأیید کردند.

حالا پس از انتشار اخبار مرتبط درباره این تغییر، ناگهان ورق برگشته و رئیس شورا و شهردار زنجان بیانیه‌ مشترکی در ارتباط با ثبات شهردار البته موقتا می‌دهند و می‌گویند، فعلا تغییر شهردار به صلاح نیست.

انتشار این در ظاهر بیانیه، نکات بسیاری را در بر دارد که بهتر است مجموعه مدیریت شهری پاسخگوی آن باشد.

سوال دیگر اینکه چرا درست در بازه زمانی که تغییر شهردار مطرح شد، شهردار زنجان بار دیگر بازدیدهای سرزده خود را که در روزهای اول انجام می‌داد، دوباره تکرار کرد آیا این بازدیدها نشانه بقای شهردار بود یا نشانه تغییر، آیا این اقدامات برای ثابت کردن فعال بودن شهردار تا روزهای پایانی فعالیت وی است؟ 

اصلا اگر رفتن شهردار مطرح و به صلاح شهر نبود، چرا در همان روزهایی که این شایعات مطرح بود تکذیب نشد و واکنشی از سوی شورا و شهرداری انجام نشد؟

چرا در ابتدا رفتن شهردار تقرببا به صورت قطعی بیان و سپس تکذیب می‌‎شود، بیانیه منتشر شده با چه هدفی نوشته شده آیا سخنان قبلی تکذیب شده یا تأیید شده است که عنوان شده «تغییر در شرایط فعلی»؟ منظور از شرایط فعلی چه بازه زمانی است؛ آیا دو هفته دیگر که استعلام شهردار زنجان نهایی شود؟ 

یا اینکه جواب استعلام منفی بوده و وزارت کشور معصومی را برای تصدی سمت معاونت عمرانی قبول نکرده و یا اینکه قرار است معصومی در پست دیگری مشغول کار شود، که چنین بیانیه‌ای منتشر شده است.

سوال اساسی‌تر اینکه چرا در بازه‌های زمانی مختلف خبر تغییر شهردار مطرح و چند روز بعد تکذیب می‌شود، به قول یک ضرب المثل ترکی که «بیر گدیرم گدیرمنن گورخ، بیر ییمرم ییمریمنن».

آیا خبر تغییر شهردار یک جریان هدایت شده از سوی شخص یا اشخاصی است که قصد تخریب شهردار را دارند یا منتشر کنندگان این اخبار اهداف دیگری را دنبال می‌کنند؟

گذشته از این سخنان و اینکه با انتخاب مسیح‌الله معصومی آخرین معاون بومی نیز از مجموعه معاونت‌های استانداری کنار می‌رفت، اما با توجه به اهمیت جایگاه شهردار زنجان و مشکلاتی که این روزها شهر با آن درگیر است، بهتر است مجموعه مدیریت شهری بدون پرداختن به حواشی، مشکلات مردم را حل کند.

مشکلات ترافیکی، آسفالت، بوی بد زباله‌های شهری، سد معبر و بسیاری دیگر از مسائل موضوعاتی هستند که شایسته است مجموعه مدیریت شهری آن را دنبال کند تا اینکه به حواشی تغییر شهردار بپردازد.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول