اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پرورش بوقلمون کاملا ارگانیک در دانشگاه تبریز

استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: برای اولین بار در ایستگاه تحقیقاتی خلعت‌پوشان دانشگاه تبریز، پرورش بوقلمون به‌صورت کاملا ارگانیک و با چرای آزاد صورت گرفت.

پرورش بوقلمون کاملا ارگانیک  در دانشگاه تبریز

فرزین شهبازی عضو هیات علمی و معاون اداری و مالی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز امروز در این ارتباط و گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: این کار برای اولین به صورت کاملا ارگانیک و با چرای آزاد صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تحقیقات زیادی در مورد فواید گوشت بوقلمون در تغذیه انسان انجام گرفته و از آن به‌عنوان یکی از سالم‌ترین گوشت‌های مورد مصرف انسان یاد شده است، تصریح کرد: حدود 65 درصد گوشت بوقلمون سفید و در ناحیه سینه و 35 درصد آن قرمز و مربوط به ناحیه ران‌ها  است.

 وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مزیت گوشت این پرنده در مقایسه با سایر پرندگان بیان داشت: گوشت پخته بوقلمون دارای پروتئین نسبتا خوبی است به‌طوریکه هر 100 گرم از آن در حدود 26-23 درصد پروتئین دارد. فسفر گوشت بوقلمون نسبت به بیشتر حیوانات اهلی بالاتر است. گوشت بوقلمون نسبت به گوشت سایر حیوانات اهلی، حاوی مقدار بیشتری از ویتامین‌های گروه B است.

این استاد دانشگاه تبریز اضافه کرد: مقدار کلسترول گوشت بوقلمون نسبت به بیشتر حیوانات اهلی پایین‌تر و نسبت اسیدهای چرب غیراشباع با چند پیوند دوگانه به اسیدهای چرب اشباع نیز در گوشت بوقلمون تا حدودی بالاتر از سایر حیوانات اهلی است. گوشت بوقلمون حاوی مقدار نسبتا بالایی از مواد معدنی روی، آهن، سلنیوم و اسید آمینه مهم تریپتوفان از دیگر مزایای آن است.

گزارش فارس حاکی است، دانشگاه تبریز در سال 1326 با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از 21 دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، 800 نفر عضو هیات علمی و بیش از 24 هزار  نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی، سطح یک و برتر کشور است.

انتهای پیام/ 60023/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول