اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

همکاری وزارتخانه‌های علوم و ارتباطات برای ساخت ماهواره

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: عمده همکاری ما با وزارت ارتباطات به GIS، پایش سطح کره زمین جمع آوری اطلاعات در حوزه کشاورزی و محیط زیست مربوط می‌شود.

همکاری وزارتخانه‌های علوم و ارتباطات برای ساخت ماهواره

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره همکاری این وزارتخانه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از مهمترین مواردی که در وزارت علوم تحقیقات و فناوری پیگیری می‌شود همکاری با سایر نهاد ها برای تحقق اهداف کلان ملی است.

وی افزود: خوشبختانه توانسته‌ایم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری مناسبی را تعریف کنیم که این همکاری از سال‌های گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد.

همکاری برای ساخت ماهواره

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه بیان کرد: در موضوع ماهواره ها تا کنون توانسته ایم توسط دانشگاه‌ها با وزارت ارتباطات همکاری کنیم و این دانشگاه ها در حال پیگیری مواردی هستند که پیش از این تعریف شده بود.

غلامی  تصریح کرد: دانشگاه های علم و صنعت و امیرکبیر تاکنون ماهواره‌هایی را ساخته و به پژوهشگاه و سازمان فضایی تحویل دادند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عمده همکاری ما با وزارت ارتباطات به GIS، پایش سطح کره زمین جمع آوری اطلاعات در حوزه کشاورزی و محیط زیست مربوط می شود.

لازم به ذکر است، ماهواره های پیام و ظفر توسط ۲ دانشگاه امیرکبیر و علم وصنعت ساخته شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول