اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آکادمی بین المللی یوراس EURAS در دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد

دومین آکادمی بین المللی یوراس EURAS امروز با حضور مصطفی آیدین رئیس اتحادیه دانشگاه‌های اوراسیا، مدیران و پرسنل همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها و همچنین اعضای هیات علمی و مدیران علاقمند دانشگاه‌های منطقه شمالغرب کشور به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

آکادمی بین المللی یوراس EURAS در دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید شجاعی مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه تبریز نیز در این آیین در این ارتباط  اظهار داشت: این آکادمی بین‌المللی بیشتر در راستای بین‌المللی سازی فعالیت‌های دانشگاهی و توسعه همکاری‌های مشترک با اتحادیه دانشگاه‌های اوراسیا برگزار می‌شود.

وی در ادامه با تاکید براینکه در این آکادمی روش‌های موثر بین‌المللی‌سازی مناسب فعالیت‌های دانشگاهی توسط اساتید اتحادیه دانشگاه‌های اوراسیا همچنین اساتید ایرانی تدریس شد، تصریح کرد: این کارگاه با حضور اعضای شرکت‌کننده از دانشگاه‌های ایران( مدیران و پرسنل همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها همچنین اعضای هیات علمی و مدیران علاقمند دانشگاه های منطقه شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود.

مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه تبریز، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به محورهای این آکادمی، اضافه کرد: روش‌های بهبود مهارت‌ها، ارتقاء دانش، گسترش افق دید در حوزه آموزش عالی بین‌المللی، نحوه اثر بخش تر نمودن استراتژی های بین‌المللی‌سازی، رویه‌ها وگرایشات رایج در بین‌المللی‌سازی و آموزش عالی بین‌الملل و ... از جمله موارد مورد بحث این آکادمی بود.

شجاعی،در نهایت با بیان اینکه اولین آکادمی در دو سال پیش به میزبانی دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شده بود، یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۶۰ دانشگاه در منطقه اروپا و آسیا عضو اتحادیه دانشگاه‌های اوراسیا است که دانشگاه تبریز از جمله یکی از آنهاست.

اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز از دیگر سخنرانان آیین آغاز به کار این آکادمی بود که درباره استراتژی بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها صحبت کرد.

گزارش فارس حاکی است، دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از 24 هزار  نفر دانشجو و 457 هزار مترمربع فضای آموزشی،کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه‌های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال‌غرب کشور، عهده.دار بخش بزرگی از مسوولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است.

انتهای پیام/ 60023 /و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول