اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پامپئو پنجشنبه به فلسطین اشغالی سفر می‌کند

وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه برای گفت‌وگو درباره وضعیت سوریه بعد از خروج نظامیان آمریکایی از این کشور به فلسطین اشغالی سفر و با مقام‌های رژیم صهیونیستی گفت‌وگو خواهد کرد.

پامپئو پنجشنبه به فلسطین اشغالی سفر می‌کند

به نوشته گروه مانیتورینگ گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، فردا (پنجشنبه، ۲۵ مهر) به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد. 

منابع خبری گفته‌اند پامپئو در این سفر با مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره وضعیت سوریه بعد از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

همچنین انتظار می‌رود، پامپئو «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در جریان گفت‌وگوهای امروزش (چهارشنبه) با مقامات ترکیه قرار دهد.

پامپئو در حالی به ترکیه سفر می‌کند که «رجب طیب اردوغان» گفته است با وی دیدار نخواهد کرد.

پامپئو با اشاره به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه تأکید کرد که اردوغان مسئول بی ثباتی در منطقه است. وی مدعی شد، آمریکا در تلاش است تا مطمئن شود هیچ خلائی در سوریه وجود ندارد.

گفته می‌شود مقامات رژیم صهیونیستی از تصمیم ترامپ در خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه ابراز نگرانی کرده‌اند زیرا چنین اقدامی می‌تواند به افزایش قدرت دولت سوریه و متحدانش منتج شود.

آمریکا روز سه شنبه (۲۳ مهر) دو وزارتخانه دفاع و انرژی ترکیه را به همراه وزیر دفاع، وزیر انرژی و وزیر کشور تحریم کرد.

پس از آن کاخ ریاست جمهوری آمریکا شامگاه سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که  مایک پامپئو به همراه  پنس روز چهارشنبه این هفته به ترکیه سفر خواهند کرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول