اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قریب به 100 درصد بیماران حادثه لردگان با نظام دارویی فعلی بهبود پیدا می‌کنند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به حادثه لردگان گفت: تیم 3 نفره این کمیسیون از نزدیک وضعیت را ملاحظه کرده و قرار است گزارشی را ارائه کنند ضمن اینکه با درمان‌‌ها و نظام دارویی فعلی، قریب به 100 درصد بیماران بهبود پیدا خواهند کرد.

قریب به 100 درصد بیماران حادثه لردگان با نظام دارویی فعلی بهبود پیدا می‌کنند

همایون هاشمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت بررسی این کمیسیون از حادثه لردگان گفت:‌ تیمی از این کمیسیون پس از دستور علی لاریجانی در روزهای گذشته به لردگان رفته و از نزدیک مسائل و اتفاقات و مشکلات روستای چنار محمودی را ملاحظه کرد و قرار است گزارشی را به این کمیسیون ارائه دهد. 

وی افزود: همایون یوسفی، بشیر خالقی و محمدحسین قربانی به نیابت از کمیسیون بهداشت آخرین وضعیت حادثه‌دیدگان لردگان را از نزدیک مشاهده کردند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ در هفته گذشته جلسه‌ای با حضور سعید نمکی در کمیسیون بهداشت برگزار شده و آخرین وضعیت بهداشتی و درمانی حادثه‌ دیدگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: باید برای حادثه‌دیدگان لردگان شرایط مناسب درمانی فراهم شده و تلاش کنیم مداخلات اجتماعی و بهداشتی لازم صورت گیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: نمکی وزیر بهداشت در مجلس به صراحت اعلام کرد که شناسایی این افراد انجام شده و مراقبت‌های لازم و مباحث اجتماعی و روانی و درمانی ویژه این افراد انجام شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: کمیسیون بهداشت به نمکی تأکید کرد که باید سازمان‌های حمایتی نیز اقدامات لازم را درباره حادثه‌دیدگان انجام دهند.

هاشمی گفت: همه حادثه دیدگان روستای چنارمحمودی از خواهران و برادران همه ما محسوب می‌شوند و باید کمک حال آنها باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بروز اتفاقات اینچنینی در همه کشورها سابقه دارد و تنها مربوط به کشور ما نیست. این در حالی است که با درمان‌هایی حال حاضر در کشورمان و نظام دارویی ارتقای یافته دنیا، قریب به 100 درصد این بیماری بهبود پیدا خواهد کرد.

هاشمی با بیان اینکه پزشکان متخصص و داروهای لازم برای مقابله با ایدز در کشورمان فراهم است، گفت:‌ نظام بهداشتی و درمانی کشور تصمیم گرفته است که مداخلات بهداشتی و اجتماعی لازم در این باره صورت بگیرد و همه مسئولان متفق‌القول  برای خدمات‌رسانی به این افراد پشت‌کار لازم را دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اظهارنظرهای حاشیه‌ای درباره این حادثه می‌تواند به این قضیه اسیب برساند لذا وظیفه اصلی مداخلات درمانی و حمایت‌‌های اجتماعی در خصوص حادثه دیدگان این موضوع است.

هاشمی در پایان گفت: ایدز اتفاقی اجتماعی است و نباید به فرد یا افرادی در این باره انگ بزنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول