اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ازبکستان و آذربایجان تفاهم‌نامه همکاری گردشگری امضا کردند

کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان و انجمن گردشگری آذربایجان در زمینه تحکیم بیش از پیش همکاری‌های گردشگری یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

ازبکستان و آذربایجان تفاهم‌نامه همکاری گردشگری امضا کردند

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند،کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان و انجمن گردشگری آذربایجان در زمینه تحکیم بیش از پیش همکاری‌های گردشگری یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

این تفاهم نامه همکاری را «الغبیک اعظم اف» معاون رئیس کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان و «ناهید باقراف» رئیس انجمن گردشگری آذربایجان به امضا رساندند.

این تفاهم نامه همکاری های متقابل بین طرفین در زمینه توسعه گردشگری از جمله سازماندهی سفرهای گردشگری متقابل، ارائه خدمات گردشگری و تبلیغ فعال پتانسیل گردشگری با هدف افزایش تعداد گردشگران را در نظر دارد.  

معاون رئیس کمیته دولتی توسعه گردشگری ازبکستان گفت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه پیش از هر چیز افزایش تعداد گردشگران و تبادل با گردشگران دو کشور است.

وی ادامه داد: طبق برنامه  قرار است با آذربایجان مراسم های مشترک مانند نشست ها، سمینارها، نمایشگاه ها و تورهای رسانه ای سازماندهی کنیم.

رئیس انجمن گردشگری آذربایجان نیز گفت: امضای این تفاهم نامه برای ما یک رویداد مهم محسوب می شود.

باقراف ادامه داد: انجمن گردشگری آذربایجان به فعالیت خود در زمینه توسعه تبلیغات پتانسیل گردشگری این کشور در تمام جهان از جمله در بین کشورهای همسایه ادامه می‌دهد.

وی افزود: سازماندهی مراسم های گردشگری برای گردشگران آذربایجان و ازبکستان جالب خواهد بود. اطمینان داریم که در نتیجه اجرای این اقدامات می توانیم تعداد گردشگران را افزایش دهیم.

آذربایجان یکی از همکاران بزرگ ازبکستان می باشد. مبادلات بازرگانی ازبکستان و آذربایجان در سال 2018 میلادی در سطح 43 میلیون و 948 هزار دلار قرار گرفته است.

هر دو کشور از اعضای کشورهای ترک زبان هستند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول