اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

خیز ازبکستان برای صادرات 5 میلیارد دلاری میوه و سبزیجات

رئیس جمهور ازبکستان در نشستی مبنی بر وظایف اولویت دار توسعه زمینه های دامپروری و باغداری گفت: بایستی صادرات میوه و سبزیجات در کشور تا 5 میلیارد دلار در سال افزایش یابد.

خیز ازبکستان برای صادرات 5 میلیارد دلاری میوه و سبزیجات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در نشستی مبنی بر وظایف اولویت دار توسعه زمینه های دامپروری و باغداری گفت: ازبکستان باید صادرات میوه و سبزیجات را تا 5 میلیارد دلار در سال افزایش دهد.

میرضیایف افزود: طی 9 ماه گذشته سال جاری میلادی صادرات میوه و سبزیجات تقریبا به یک میلیارد دلار رسیده است.

رئیس جمهور ازبکستان اظهار داشت: هم اکنون در این زمینه برای افزایش این شاخص با توجه به بهره‌برداری موثر از زمین های بکر و پرورش انواع مرغوب امکانات زیاد وجود دارد.

وی تاکید کرد: اما کارها هنوز در این زمینه در حد مطلوب انجام نمی گیرد. به طور مثال، در ناحیه‌های «کیبرای» و «تاشکند» سودآوری 912 هکتار باغ فقط در سطح 20 درصد و 164 هکتار تاکستان تنها در سطح 13 درصد قرار دارد.

میرضیایف یادآوری کرد: علاوه بر این در این ناحیه ها 19 واحد کارخانه در تبدیل فرآوردهای کشاورزی با ظرفیت کامل فعالیت نمی‌کنند. در این ارتباط در تمام 55 ناحیه جمهوری که برای پرورش میوه و سبزیجات اختصاص یافته از سیستم های جدید استفاده نمی شود.   

رئیس جمهور ازبکستان ادامه داد: علاوه بر این، در هر ناحیه که در زمینه باغداری فعالیت می‌کند مراکز آموزشی برای آموزش متخصصان زراعتی افتتاح خواهد شد.

میرضیایف در پایان این نشست به وزارتخانه های دارایی و کشاورزی دستور داد که پیشنهادات معین برای به کار بردن سیستم جدید و تامین مالی موسسات تعاونی ارائه دهند.

در سال گذشته میلادی حجم صادرات میوه و سبزیجات این کشور از سطح یک میلیون و 200 هزار تن فراتر رفته و به 874 میلیون و 500 هزار دلار رسیده است.

از جمله بیش از 670 تن سبزیجات به ارزش 307 میلیون و 600 هزار دلار و 307 هزار و 600 تن میوه جات به ارزش 357 میلیون و 700 هزار دلار صادر شده است.  

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول