اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

خانواده‌ها حضور معنادار اربعین در زندگی را به نمایش گذاشته‌اند+فیلم

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با اشاره به ظرفیت بزرگ اربعین برای ایجاد تحول درون انسان‌ها و جوامع انسانی گفت: حضور خانواده‌ها شکلی از حضور معنادار زندگی در اربعین است.

خانواده‌ها حضور معنادار اربعین در زندگی را به نمایش گذاشته‌اند+فیلم

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در مراسم پیاده‌روی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به عتبات عالیات گفت: یکی از جلوه‌های خاص اربعین که سال به سال پررنگ‌تر می‌شود، موضوع حضور خانوادگی اربعینی‌ها در این همایش باشکوه امام زمانی و امام حسینی است.

وی افزود: خانواده‌ها، زن و شورهای جوان، پدر و مادرها با فرزندان خود شکلی از حضور معنادار زندگی در اربعین و حضور اربعین در زندگی را به نمایش گذاشته‌اند.

رستمی ادامه داد: یکی از آفریده‌ها و رویش‌های جدیدی که در فضای توجه به یک مناسک همراه با سختی‌ها و مشکلات فراوان مشاهده می‌کنیم این همتی است که جز برنامه‌ زندگی بسیاری از خانواده‌ها و جز شوق خانواده‌هایی شده که نیامده‌اند. امروزه هر خانواده‌ای را که می‌بینیم حتی آنهایی که در اینجا حضور ندارند هم جای خود را در اربعین خالی کرده و تلاش و امید و آرزو و دعا برای حضور در این زیارت را دارند.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: تمام این زیبایی‌ها را در کنار زیبایی‌های بزرگتری که در اربعین وجود دارد می‌گذاریم، متوجه ظرفیت بزرگ اربعین برای ایجاد تحول درون انسان‌ها و جوامع انسانی می‌شویم. مرزها در اربعین به‌هم می‌ریزد، منیت‌ها، تعلقات، باندها، گروه‌ها، قبیله‌ها و اختصاصات همه حذف و گسسته می‌شوند و یک رشته محبت و عروة الوثقی که محبت امام حسین (ع) است، فارس، کرد، لر، ترک، عرب، ایرانی، بحرینی، شبه‌قاره‌ای و باسواد و بی‌سواد و انسان‌های مختلف با مشاغل مختلف را در کنار هم جمع می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد: فضای دیگری در مراسم اربعین جلوه می‌کند و این نوید آمادگی بشر برای گسستن تعلقات بی ارزش و وابسته شدن به یک تعلق اصلی که آن عروة الوثقی الهی است که خداوند همواره از تفرقه نهی کرده و به تمسک به این عروه دعوت کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول