پیمان فقیه امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای ماده 4 آئیننامه ایجاد و بهرهبرداری از دفاتر پیشخوان خدمات دولت، ابلاغیه ریاست جمهور در سال ۱۳۸۹ و همچنین تحقق ماده 14 تصویبنامه شورای عالی اداری تفاهم نامهای بین سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و کانون دفاتر پیشخوان دولت منعقد و سامانه سامط راهاندازی شد.
معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: سامانه استعلامات منابع طبیعی (سامط) برای ثبت استعلام اراضی راهاندازی شده که رسیدن به توسعه خدمات دولت الکترونیک و اصلاح نظام اداری از اهداف اصلی این سامانه است.
فقیه افزود: این سامانه فرایند پاسخگویی به استعلامات وارده به اداره کل منابع طبیعی را تسهیل میکند و گامی اساسی برای اصلاح نظام اداری و مدیریت سبز، اشتغالزایی و برونسپاری خدمات برمیدارد.
وی تصریح کرد: متقاضیان میتوانند برای ثبت استعلامات مربوط به اراضی خود به دفاتر پیشخوان دولت در استان که سیستم برای آنها فعال شده است مراجعه و اقدام به ثبت استعلام مربوطه کنند.
معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه با این سامانه ثبت درخواست متقاضیان در تمام نقاط کشور بدون حضور در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری صورت میگیرد، عنوان کرد: متقاضیان میتوانند برای دریافت خدمات استعلام باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
وی با اشاره به پویا بودن و اجرای موفق این سامانه در استان گفت: سالانه 3 هزار پاسخ به استعلام در سامانه سامط این استان به ثبت رسیده است.
فقیه خاطر نشان کرد: در 6 ماهه نخست سالجاری نیز حدود یک هزار و 500 پاسخ به استعلام در این سامانه ثبت شده است.
معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ادامه داد: کاهش مراجعه افراد و زمان پاسخگویی، جلوگیری از بروز چالشهای حقوقی، افزایش دقت، سرعت و مطلع شدن متقاضیان از مراحل روند انجام کار از طریق پیامک از مزایای این سامانه است.
انتهای پیام /73009/ق30