اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ثبت سالانه ۳ هزار پاسخ به استعلامات در «سامط» زنجان

معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: سالانه ۳ هزار پاسخ به استعلامات در سامانه سامط زنجان به ثبت می‌رسد.

ثبت سالانه ۳ هزار پاسخ به استعلامات در «سامط» زنجان

پیمان فقیه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای ماده 4 آئین‌نامه ایجاد و بهره‌برداری از دفاتر پیشخوان خدمات دولت، ابلاغیه ریاست جمهور در سال ۱۳۸۹ و همچنین تحقق ماده 14 تصویب‌نامه شورای عالی اداری تفاهم نامه‌ای بین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و کانون دفاتر پیشخوان دولت منعقد و سامانه سامط راه‌اندازی شد.

معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: سامانه استعلامات منابع طبیعی (سامط) برای ثبت استعلام اراضی راه‌اندازی شده که رسیدن به توسعه خدمات دولت الکترونیک و اصلاح نظام اداری از اهداف اصلی این سامانه است.

فقیه افزود: این سامانه فرایند پاسخگویی به استعلامات وارده به اداره کل منابع طبیعی را تسهیل می‌کند و گامی اساسی برای اصلاح نظام اداری و مدیریت سبز، اشتغالزایی و برون‌سپاری خدمات برمی‌دارد.

وی تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند برای ثبت استعلامات مربوط به اراضی خود به دفاتر پیشخوان دولت در استان که سیستم برای آن‌ها فعال شده است مراجعه و اقدام به ثبت استعلام مربوطه کنند.

معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه با این سامانه ثبت درخواست متقاضیان در تمام نقاط کشور بدون حضور در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری صورت می‌گیرد، عنوان کرد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت خدمات استعلام باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

وی با اشاره به پویا بودن و اجرای موفق این سامانه در استان گفت: سالانه 3 هزار پاسخ به استعلام در سامانه سامط این استان به ثبت رسیده است.

فقیه خاطر نشان کرد: در 6 ماهه نخست سال‌جاری نیز حدود یک هزار و 500 پاسخ به استعلام در این سامانه ثبت شده است.

معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ادامه داد: کاهش مراجعه افراد و زمان پاسخگویی، جلوگیری از بروز چالش‌های حقوقی، افزایش دقت، سرعت و مطلع شدن متقاضیان از مراحل روند انجام کار از طریق پیامک از مزایای این سامانه است.

انتهای پیام /73009/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول