اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

راهپیمایی اربعین تجلی همدلی وفادارانه برای تجلیل در فرج امام زمان(عج) است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی از اربعین به‌عنوان یک مانور و رزمایش یاد کرد و گفت: راهپیمایی اربعین تجلی همدلی وفادارانه برای تجلیل در فرج امام زمان (عج)است و این حرکت زمینه شکل‌گیری امت اسلامی و تحقق بخشیدن همان تمدن نوین اسلامی است.

راهپیمایی اربعین تجلی همدلی وفادارانه برای تجلیل در فرج امام زمان(عج) است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز  در جلسه مکارم اخلاق و معنویت مدیران استان با بیان اینکه بعد از واقعه کربلا تمام دستگاه‌های تبلیغاتی برای منزوی کردن مسئله عاشورا تجهیز شده بود، اظهار داشت: دشمنان اهل بیت (ع) در تلاش بودند که آموزه‌های عاشورا به نسل‌های بعد منتقل نشود اما در اربعین با تدبیر خاندان رسول اکرم (ص) یاد نهضت حسینی برای همیشه زنده شد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر توجه به وحدت عزت‌بخش اربعین در جهان اسلام گفت: اتحاد مسلمانان با فرق مختلف در اربعین شکوه همبستگی اسلامی را به نمایش گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در استان از اربعین به‌عنوان یک مانور و رزمایش یاد کرد و یادآور شد: راهپیمایی اربعین تجلی همدلی وفادارانه برای تجلیل در فرج امام زمان (عج) است و این حرکت زمینه شکل‌گیری امت اسلامی و تحقق بخشیدن همان تمدن نوین اسلامی است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: اربعین بر محور فضائل الهی ظلم ستیزی، ذلت ناپذیری، ایثار، شهادت و ایمان به حقیقت دین با تبعیت از الگوی تجسم یافته این آموزه‌ها یعنی امام حسین ( ع) شکل یافته به مثابه عاملی نیرومند توانسته است همبستگی و وفاق اجتماعی را در میان جامعه اسلامی به بهترین شکل ایجاد کند.

وی بیان داشت: راهپیمایی اربعین حسینی و فرهنگ همبستگی بی‌نظیر که امت واحده اسلامی به‌شکل متحد انجام می‌دهند چشم‌انداز تمدن نوین اسلامی را نمایان خواهد کرد.

آل‌هاشم در ادامه با اشاره به دستاوردهای اجتماعی اربعین گفت: معرفی فرهنگ عاشورا به‌عنوان نسخه شفابخش معضلات و بحران‌های بشری است، همین‌طور تغییر نگاه در افکار عمومی جهان و خنثی شدن تبلیغات سوءدشمنان نسبت به تفکرات و رفتار شیعیان و توسعه فرهنگ اصیل اسلام در مقابل اسلام آمریکایی در جهان رشد اسلام خواهی در بستر اربعین است. 

نماینده ولی فقیه در استان یکی دیگر از این دستاوردها را عینیت بخشیدن به آموزه‌های اصیل اسلامی در عرصه همبستگی و وفاق اجتماعی دانست و گفت: ایجاد زمینه مناسب برای وحدت و یکپارچگی فزون‌تر جهان تشیع در موضع‌گیری‌های جهانی و تاثیرگذاری بر آنها با شکل‌گیری امت واحده اسلامی است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: راهپیمایی اربعین گامی مهم و اساسی در تحقق زمینه‌های تمدن نوین اسلامی است، از این رو نباید به موضوع اربعین ساده نگاه کرد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول