اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تولید 40 محصول نفتی در پالایشگاه تبریز/ افزایش 30 هزار بشکه‌ای تولید

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به تنوع بخشی محصولات تولیدی از ۸ محصول به بیش از ۴۰ محصول گفت: پالایشگاه تبریز، توان پالایش خود را با همت متخصصان داخلی در سال ۱۳۷۱ از ۸۰ هزار بشکه به ۱۱۰ هزار بشکه در روز افزایش داد.

تولید 40 محصول نفتی در پالایشگاه تبریز/ افزایش 30 هزار بشکه‌ای تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامرضا باقری دیزج در مراسم تجلیل و رونمایی از تمبر یادبود شهدای پالایشگاه تبریز با اشاره به اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس ۱۷ حمله به پالایشگاه تبریز صورت گرفته و این شرکت سی و یک شهید والامقام تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است، اظهار داشت: پالایشگاه تبریز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین شرکت‌ها از لحاظ سوخت‌رسانی به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل و کارخانه‌های شمال غرب کشور مورد‌ توجه د‌شمنان نظام بود‌ و بعثی‌ها تلاش کرد‌ند‌ تا با بمباران این پالایشگاه از توان ایران اسلامی بکاهند.

وی افزود: این حملات ناجوانمردانه دشمن برای ما آب‌ دیدگی ایجاد کرد و با توکل بر خدا روز به روز پخته‌تر و توانمندتر شدیم.

باقری‌دیزج اظهارداشت: پالایشگاه تبریز، توان پالایش خود را با همت متخصصان داخلی در سال ۱۳۷۱ از ۸۰ هزار بشکه به ۱۱۰ هزار بشکه در روز افزایش داد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به تنوع بخشی محصولات تولیدی از ۸ محصول به بیش از ۴۰ محصول و افزایش قابل توجه سودآوری شرکت افزود: همه این پیشرفت‌هایی که در زمینه صنعتی و اقتصادی داشته‌ایم در سایه خون شهدا است.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه تکریم آرمان‌های انقلاب و جمهوری اسلامی ایران از وظایف اصلی ماست، گفت: اقتدار جمهوری اسلامی به خاطر خون پاک شهدا و الگو گرفتن از نهضت عاشوراست.

حجت‌الاسلام سیدعلی فقیه افزود: دشمن به خاطر توان و قدرت نظامی بالایی که در این 40 سال به‌دست آورده‌ایم از توان نظامی ما هراسان است.

وی همچنین تهاجم فرهنگی، بی‌انضباطی اقتصادی و عدم اجرای عدالت را از جمله تهدید هایی عنوان کرد که امروز با آن روبه‌رو هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی نیز در ادامه این مراسم گفت: در هشت سال دفاع مقدس متخصصان پالایشگاه بصورت شبانه‌روزی در پشت جبهه‌های جنگ و در حفظ و حراست از داشته هایمان تلاش کردند.

اصغر عباسقلیزاده افزود: دشمن با هدف قرار دادن پالایشگاه‌های نفت می‌خواست اقتصاد ما را فلج کند تا ما از صادرات نفت عقب بمانیم ولی با تدبیر و همت متخصصان این صنعت، تمام خسارات وارده تعمیر و احصا شد بطوری که صادرات نفت ما حتی یک روز هم قطع نشد.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول