اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بیماری تب دانگ مردم ایران را تهدید می‌کند

رئیس اداره کنترل مارالیای بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خطر بیماری‌های منتقله از راه پشه آئدس، کشور را تهدید می‌کند و این بیماری در بسیاری از کشورهای همسایه ایران مشاهده‌شده است.

بیماری تب دانگ مردم ایران را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس آستارا، احمد رئیسی عصر امروز در جلسه بیماری‌های منتقله از راه پشه آئدس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: سه بیماری تب دانگ، چیکونگونیا و زیکا به‌واسطه پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود که هیچ‌یک دارو و واکسن ندارند. 

رئیس اداره کنترل مارالیای بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اروپا به‌واسطه ورود لاستیک‌های فرسوده از جنوب شرقی آسیا گرفتار بیماری تب دانگ شده است، گفت: سالانه 390 میلیون نفر در جهان به بیماری تب دانگ مبتلا می‌شوند که پنج درصد از مبتلاشوندگان فوت می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه خطر بیماری‌های منتقله از راه پشه آئدس، کشور را تهدید می‌کند، تصریح کرد: این بیماری در بسیاری از کشورهای همسایه ایران ازجمله پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، سوریه، عراق و ارمنستان مشاهده‌شده و استان‌های مرزی کشور به دلیل مراودات بین‌المللی بیشترین آسیب‌پذیری را دارند. 

رئیسی با بیان اینکه بیماری تب دانگ یک بیماری معمولی نبوده و به لحاظ امنیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می‌تواند ضربان جبران‌ناپذیری به کشور وارد کند، افزود: سردرد، کمر و پشت‌درد، تب شدید، خارش و وجود جوش در قسمت‌های مختلف از علایم این بیماری است.

به گزارش فارس، بیماری ویروسی تب دانگ یا تب استخوان‌شکن از طریق پشه‌ای به نام آئدس به انسان منتقل می‌شود. این پشه که به ببر آسیایی مشهور است در مناطق استوایی جهان به‌ویژه جنوب شرقی آسیا ازجمله مالزی وجود دارد. 80 درصد از بیماران مبتلا هیچ‌گونه نشانه‌ای نداشته با نشانه‌های بسیار خفیفی دارند. 

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول