اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: دستگیری «زم» شبیه به زدن پهپاد و توقیف نفتکش بود

امام جمعه اصفهان گفت: دستگیری زم توسط سپاه با وجود حفاظتی که از او می‌شد با ترفندهای خاصی انجام شد و کاری‌ شبیه به زدن پهپاد و توقیف نفتکش انگلیسی و موجب تعجب رسانه‌ها بیگانه بود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد: دستگیری «زم» شبیه به زدن پهپاد و توقیف نفتکش بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: شکرگزاری نسبت به مردم از حقوق اجتماعی افراد است که در روز قیامت خداوند از آن افراد را بازخواست می‌کنند زیرا شکرگزارترین افراد برای خداوند شکرگزارترین نسبت به مردم است.

اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) به ابوذر فرمودند، ای اباذر هیچ‌مردی متقی نیست مگر اینکه همان‌طور که یک شریک به حساب شریک خود می‌رسد محاسبه نفس انجام دهد تا بداند آنچه انجام می‌دهد از راه حلال یا حرام به دست آمده است.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به معنای «لم یشکر المخلوق لم یشکرالخالق» بیان کرد: نزدیک‌ترین روایت به این مضمون از امام رضا (ع) نقل شده است که اگر کسی نسبت به کسی که به او نعمتی می‌دهد شکرگزار نباشد نسبت به خدا هم شاکر نخواهد بود، بنابراین باید در برابر کسی که کاری برای ما انجام‌ می‌دهد از منعم هم تشکر کرد.

وی افزود: در همین راستا خداوند متعال در قران در سوره «الرحمن» فرمودند که آیا جزای خوبی‌جز خوبی است، در سوره لقمان نیز انسان بعد از شکرگزاری خداوند متعال به قدردانی و احسان در برابر زحمات پدر و مادر توصیه شده است.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: امام صادق (ع) در این باره فرموده‌اند افرادی که راه خوبی‌ها و معروف را می‌بندند مورد لعن خداوند هستند و این افراد کسانی هستند که به آن‌ها خوبی می‌شود اما شکرگزاری نمی‌کند و با این عمل باعث می‌شوند که جلوی انجام کار خوب و معروف گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: شکرگزاری و تشکر کردن اهمیت بالایی در زندگی دارد، حتی علت واجب شدن جواب سلام نیز پاسخ به محبت فردی است که به شما سلام کرده است، تشکر کردن از جمله حقوق اجتماعی دیگران است که برعهده ما گذاشته شده، اما سجاد (ع) فرمود خداوند در روز قیامت از بعضی افراد خواهند پرسید که آیا از افرادی که به شما خوبی کرده‌اند تشکر کردید؟ بنابراین شکرگزارترین افراد برای خداوند شکرگزارترین نسبت به مردم است.

وی اذعان داشت: شهادت شهید اشرفی اصفهانی را تسلیت می‌گوییم، همانطور که اصفهان نسبت به کل کشور افتخاراتی دارد، سهم یک‌پنجمی در بین شهدای محراب هم متعلق به اصفهان است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به هفته تربیت بدنی خاطرنشان کرد: ورزش کاری عاقلانه و بهترین کار برای حفظ سلامتی است، اما گاهی ما به این نکته توجه نداریم که سلامت به خوردن نیست بلکه گاهی به کم خوردن است، با وجود این که باید تیم‌های ملی داشته باشیم اما بسیاری از شرکت‌های ورزشی سهامی خاص هستند و مردم در آن سهم دارند ولی بدون اجازه این افراد با مصوبه هیأت مدیره هزینه‌های میلیاردی می‌شود، چرا یک هیأت مدیره باید بتواند حقوق کذایی داشته باشد و هرچه تصمیم گرفت تصویب کند؟

امام جمعه اصفهان گفت: بعضی از این شرکت‌های ورزشی با وجود بدهی‌های زیادی که به مردم دارند خرج‌های زیادی انجام می‌دهند، کاری که در کشور منجر به تولید نشود و مایه وسعت مملکت نباشد کار کاذب و مجازی است؛ ورزش باید کاری مفید باشد و به درد بخورد، رسانه‌های جمعی مانند تلویزیون هم باید مردم را به انجام ورزش و‌ نرمش خانگی توصیه کنند.

وی یاد اور شد: دستگیری روح‌الله زم توسط سپاه پاسداران کار ساده‌ای نبود و با ترفندهای خاصی انجام شد و کاری‌ شبیه به زدن پهپاد و توقیف نفتکش انگلیسی بود؛ به دنبال دستگیری این فرد بسیاری از خط و خطوط‌های باطل در کشور به دست خواهد امد، رادیو و‌ کانال‌های بیگانه هم در روزهای اخیر تعجب کرده‌اند سپاه چطور با وجود حفاظتی که از این فرد می شد او را دستگیر کرد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به ایام اربعین گفت: با توجه به قرار گرفتن ایام‌ اربعین در تابستان طی چند سال آینده،  با مدیریت دولت ایران و‌ عراق قبل از اینکه به وقت مشکلات برسیم باید اقدام به اصلاح بین‌الحرمین شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: شیخ کلینی هزار و صد و‌ده سال قبل روایات مختلفی را درباره ارزش زیارت امام حسین(ع) از افراد مختلف نقل کرده، در‌ یکی از روایات آمده است که امام صادق(ع)در یکی‌از مناجات خود با خداوند برای زوار قبر اباعبدالله(ع) بسیار دعا کردند و فرمودند هرکس پیاده به سمت زیارت امام‌ حسین(ع) برود خداوند در هر قدم برای او هزار حسنه می‌نویسد، هزار گناه از او‌ را محو و‌ به درجات او هزار درجه اضافه می‌کند.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع)در یکی از خطبه‌های خود فرمودند خداوند شش نعمت به ما ائمه داده است که شامل علم، حلم، شجاعت، بزرگواری،سخاوت و‌ محبت در قلوب مؤمنان است.

انتهای پیام/63095/ک30/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول